Gå til innhold

"Simons side"-juks og fanteri?

Anbefalte innlegg

Gjest Kynisk og mistroisk?

Hei, jeg har i alle år lest denne siden til Simon Flem Devold i Aftenposten med stor glede. og oftr med en liten tåre på lur i øyekroken, men de siste ukene har jeg fått en snikende mistanke om at mange av innleggene rett og slett er fiktive?

Med det mener jeg at de er skrevet på en "liksom barnslig", naivistisk, veslevoksen måte. Har desverre ikke noen link å vise til, men spesielt sist lørdag var det et par av innleggene som jeg stusset over. Andre som har tenkt på dette eller er jeg bare rett og slett

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135928-simons-side-juks-og-fanteri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Helt enig! Det er noe muffens.. Det er som du skriver veslevoksent og kunstig og litt vanskelig å sette fingeren på.

Det er så mange som skriver "men du vet hva jeg mener Simon" o.l, og det virker.. rart..

Mange av innleggene er sikkert ekte, tegningene og sånt, men det er noe creepy over hele greia...

Brevene er nok ikke diktet opp, men jeg tipper at de får den formen når de renskrives. Anagelig er de fulle av feil og ufullstendige setninger (noe også påfallende mange innlegg fra voksne også er), og når Simon (eller evt andre) skal renskrive dem for trykk, får de det litt uniforme preget.

Lett å gå i den fella.

Annonse

Gjest lis@bet

Jeg syns det er noe CREEEEPY over den mannen, klarer ikke å sette fingern på hva, men han Er ekkel.....

Han lager liksom en slags "pakt" mellom barna, seg selv og Gud. Voksne forstår ingenting, barna er mye klokere enn dem. Men Simon forstår, selvfølgelig. Og Gud.

*krampe*

Han lager liksom en slags "pakt" mellom barna, seg selv og Gud. Voksne forstår ingenting, barna er mye klokere enn dem. Men Simon forstår, selvfølgelig. Og Gud.

*krampe*

enig -jeg tror han er litt redd voksne...

*ondt og konspiratorisk smil*

Liker ikke sånne tilgjorte overfor barn-menn.

Annonse

Ja, jeg har bare sett han på tv jeg da! :)

Jeg syens det han gjør er fasinerende, har lest mye av det han har skrevet, som journalist, forfatter og på skråss. Huske rselv at jeg skrev til han da jeg var barn, og jeg var sikkert like "veslevoksen" som de innleggene som folk komenterer her.

Jeg syens det han gjør er fasinerende, har lest mye av det han har skrevet, som journalist, forfatter og på skråss. Huske rselv at jeg skrev til han da jeg var barn, og jeg var sikkert like "veslevoksen" som de innleggene som folk komenterer her.

joda barn er barn, men HAN....

Gjest hilsen noen

joda barn er barn, men HAN....

Jeg skrev også til ham en gang (som voksen). Brevet var nokså langt og personlig. Jeg takket ham for arbeidet hans. Jeg skrev i tillegg at jeg hadde begynt i et miljø, der jeg etterhvert også fikk vite at han gikk, og jeg skrev at jeg syns det ville være hyggelig å hilse på ham.

Jeg fikk aldri noe svar fra ham. Da jeg litt senere traff ham i det nevnte miljøet, prøvde jeg å hilse på ham men han opptro veldig arrogant.

Etter dette har jeg ikke likt ham lenger.

Gjest kynisk og...

De er nok ekte.

Han har gitt ut en del av brevene i samlinger også. Boka "hvor skal vi gjøre av meg" og "morten 11 år" er sterk lesning.

ja, mye av innleggene for et par år siden var svært rørende og virket helt ekte.Det jeg tenkte på nå var at siden det har vært endel fiktive innlegg her på dol den siste tiden, kan det jo hende at det er en moroklump som sender inn til simons side også. Det er kjipt, nå klarer ikke jeg å lese siden hans med samme innlevelse lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...