Gå til innhold

Hjelp - savne på glass o.l.

Anbefalte innlegg

Familie begynner å spørre om ikke vi har bestemt oss for en glasstype å samle på, fine glass o.l. Som de kan gi oss i gaver til bursdag, jul osv.

Men jeg har ikke helt peilin jeg... Jeg vet ikke hvilke jeg synes er fine. For jeg har ikke sett så mange. Er det noen nettsider hvor man kan se på forskjellige glasstyper?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135937-hjelp-savne-p%C3%A5-glass-ol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glasmagasinet

Anbefaler dere absolutt å ta en tur sammen på glassmagasinene, for å se hva dere liker. Slike ting er dyre, og det er lurt å ønske seg noe en har lyst til å bruke i "alle år" fremover.

Bor dere i (nærheten av) Oslo, ville jeg gått på Glasmagasinet på Stortorget, på Bakke i Grensen (bare noen meter lenger opp for Glasmagasinet), på Norway Designs (ved Saga Kino) for å se på stålbestikk, og evt til en av de store gullsmedene for å se på sølvbestikk (hvis dere heller vil ønske dere det).

Glass og tallerkner osv er alltid veldig annerledes ut i virkeligheten enn på bilde, ikke minst synes jeg det er viktig hvordan glass er å holde i osv. (liker litt tunge glass..)

Viktig at dere finner noe sammen også, det er jo like mye til dere begge, og litt dumt hvis den ene er helt likegyldi eller misfornøyd med gavene til mange tusen..

På en ønskeliste (enten det er en virkelig liste eller bare en muntlig dere gir til foreldre osv) er det nesten like viktig å si hva dere _ikke_ ønsker dere, om dere har mye av eller synes det er mye stygt innen sølvtøy, boller, fat, osv, så gi beskjed om at dere ikke øsnker dere dette / har nok av det, for det er ikke alt som er like enkelt å bytte (enten praktisk eller "mentalt").

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...