Gå til innhold

Er det noen arkitekter eller glassmestre her?

Anbefalte innlegg

Gjest Vinduspørsmål
Skrevet

Det gjelder et vindu som ikke er laget av glass, men enten cellulose eller celluloidplater. Hva høres mest sannsynlig ut?

Gjest Vinduspørsmål
Skrevet

Polykarbonat? eller Plexiglass.

Nei, det er en av de to jeg nevnte. Er bare så usikker på hva det kan være...

Skrevet

Nei, det er en av de to jeg nevnte. Er bare så usikker på hva det kan være...

Da skjønner jeg ikke hva det er slags kunstoff-glass du prater om...cellulose-plater kan det definitivt ikke være, den litt gammeldagse betegnelsen celluloid kan det være, det er jo et plastmateriale, lik polykarbonat.

Polykarbonat er i dag det eneste "kunstoff-glasset" på markedet, som i blant benyttes i vinduer, pga av at det er et rimelig uknuselig glass. Ulempen er at det over tid blir blasst og uklart.

Gjest Vinduspørsmål
Skrevet

Da skjønner jeg ikke hva det er slags kunstoff-glass du prater om...cellulose-plater kan det definitivt ikke være, den litt gammeldagse betegnelsen celluloid kan det være, det er jo et plastmateriale, lik polykarbonat.

Polykarbonat er i dag det eneste "kunstoff-glasset" på markedet, som i blant benyttes i vinduer, pga av at det er et rimelig uknuselig glass. Ulempen er at det over tid blir blasst og uklart.

Så du mener at det DEFINITIVT ikke kan være cellulose? I så fall er det til stor hjelp. Dette dreier seg om et vindu som er rundt 70 år gammelt.

Skrevet

Så du mener at det DEFINITIVT ikke kan være cellulose? I så fall er det til stor hjelp. Dette dreier seg om et vindu som er rundt 70 år gammelt.

Er det KLART, gjennomsiktig?

...hvis det er 70 år gammelt, så er det neppe et kunstoffmateriale.

Opplysningen om at det var så gammelt, burde du hatt med i første innlegget.

Jeg gir opp å hjelpe deg nå.:-)

Gjest glass.....
Skrevet

*faren min var glassmester, glassmester, glassmester, faren min var.......*

(sorry) en spøk i hverdagen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...