Gå til innhold

FU: Hvor ofte gjør du ting uten din partner?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinnen i hans liv
Skrevet

Jeg lurer bare på hvor vanlig det er at man gjør ting på egenhånd, når man har barn sammen? Da mener jeg ikke når man trener eller gjør noe andre former for faste aktiviteter.

Hvor ofte møter dere venner uten at partner er med?

For min del: svært skjelden eller aldri.. Vi er stort sett sammen på det meste... Det er jo både positivt og negativt kanskje...

Gjest Pinlig nei
Skrevet

Vi er nesten alltid sammen, og synes det er kjempekoselig. Men alle våre venner er felles da, så vi mister ingen av den grunn. Sosiale så det holder sammen med andre, og det er en fordel tror jeg.

Skrevet

Jeg treffer venninner ute fast en gang i måneden. I tillegg går jeg ut etter jobb med kolleger og/eller andre venner ca en gang i måneden (pluss/minus).

Mannen min har omtrent samme mønsteret, han treffer kompiser/venninner eller går ut etter jobb/trening, så vi er vel ute to ganger i måneden hver - i snitt.

Synes det er akkurat passe, egentlig. Jeg er glad for at han også synes det er OK å gjøre ting hver for seg, vi er ganske selvstendige mennesker og trenger såpass med armslag.

Skrevet

Vi gjør veldig lite sammen, jeg har mine venner som jeg stort sett treffer alene, av og til treffes vi som par men det er sjelden. Vi synes det er deilig å ha det sånn :)

Skrevet

Vi er nesten alltid sammen, og synes det er kjempekoselig. Men alle våre venner er felles da, så vi mister ingen av den grunn. Sosiale så det holder sammen med andre, og det er en fordel tror jeg.

Så lenge du er helt sikker på at også han synes det samme som deg - og du har rett i det - så er det fint å ha det slik.

Men jeg har veldig mange kamerater som har kjærester som nok ville sagt det samme som deg, men som jeg vet ikke er enige med kjærestene sine i deres syn på det.....

Skrevet

Så lenge du er helt sikker på at også han synes det samme som deg - og du har rett i det - så er det fint å ha det slik.

Men jeg har veldig mange kamerater som har kjærester som nok ville sagt det samme som deg, men som jeg vet ikke er enige med kjærestene sine i deres syn på det.....

Hva er vitsen med å være sammen med noen en ikke trives med å gjøre ting sammen med?

Hvorfor må ting helst gjøres uten partneren? Hva er så kjedelig med den, eller hva er det man ikke kan gjøre sammen med den?

Kan ikke være noe godt forhold om man ikke liker å gjøre ting sammen?

Skrevet

Hva er vitsen med å være sammen med noen en ikke trives med å gjøre ting sammen med?

Hvorfor må ting helst gjøres uten partneren? Hva er så kjedelig med den, eller hva er det man ikke kan gjøre sammen med den?

Kan ikke være noe godt forhold om man ikke liker å gjøre ting sammen?

"Hva er vitsen med å være sammen med noen en ikke trives med å gjøre ting sammen med?"

Hvor har jeg antydet noe slikt?

"Hvorfor må ting helst gjøres uten partneren? Hva er så kjedelig med den, eller hva er det man ikke kan gjøre sammen med den?"

"Kan ikke være noe godt forhold om man ikke liker å gjøre ting sammen?"

Alt jeg gjorde var å kommentere et innlegg fra en som nesten uten unntak gjør alt sammen med mannen sin.

Det er et svært stort sprang fra å gjøre alt sammen, til ikke å gjøre noen ting sammen.

Og det at man ikke nødvendigvis gjør alt sammen, betyr ikke at man ikke liker å gjøre ting sammen.

Ikke alle har de samme interesser, og det er svært viktig at man ikke behøver å bli "frarøvet" muligheten til å bruke litt tid på de interessene man hadde før man ble sammen.....

Skrevet

"Hva er vitsen med å være sammen med noen en ikke trives med å gjøre ting sammen med?"

"Hvorfor må ting helst gjøres uten partneren? Hva er så kjedelig med den, eller hva er det man ikke kan gjøre sammen med den?"

Alt jeg gjorde var å kommentere et innlegg fra en som nesten uten unntak gjør alt sammen med mannen sin.

Det er et svært stort sprang fra å gjøre alt sammen, til ikke å gjøre noen ting sammen.

Og det at man ikke nødvendigvis gjør alt sammen, betyr ikke at man ikke liker å gjøre ting sammen.

Ikke alle har de samme interesser, og det er svært viktig at man ikke behøver å bli "frarøvet" muligheten til å bruke litt tid på de interessene man hadde før man ble sammen.....

Du skrev at mange av dine kamerater ikke hadde samme mening som kjærestene sine, altså at de helst ikke ville gjøre så mye sammen.

Virker jo også som gutter ogfte vil ha "fri" fra kjæresten, dra på gutteturer ol..

Gjest Pinlig nei
Skrevet

Hei! Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg er heldigvis helt sikker i min sak. Vi er sære begge to, og samboeren min er den særeste av oss begge. Skikkelig einstøing. Det er en av de tingene jeg virkelig finner attraktivt ved ham.

Gjest Pinlig nei
Skrevet

Så sant som det er sagt, Goliath!

Gjest voksen kv.
Skrevet

Du skrev at mange av dine kamerater ikke hadde samme mening som kjærestene sine, altså at de helst ikke ville gjøre så mye sammen.

Virker jo også som gutter ogfte vil ha "fri" fra kjæresten, dra på gutteturer ol..

det er svært berikende å ikke alltid gjøre alt sammen - nye impulser osv. Klart at får man nok av det gjennom jobb, så kan man vel henge sammen, men en venninnetur el.l. er sikkert lurt å satse på et par helger i året. jeg har det ikke, men har tenkt å begynne med det.

Skrevet

Det varierer veldig. Jeg prøver å gjøre noe med venninner et par-tre ganger i måneden. I tillegg drar jeg som regel på en overnattingstur et par ganger i året med venninner.

Mannen min gjør vel noe av det samme.

Synes det må være en balanse mellom familieaktiviteter, venne/venninneaktiviteter og aktiviteter vi gjør sammen bare vi to, uten barn.

Skrevet

Nå er det voksne "gutter" som jeg snakker om.

Og for dem er det viktig å kunne koble av fra kone/kjæreste og barn av og til - og bruke litt tid på seg selv og sine interesser/hobbyer som de deler med andre kamerater.

Det samme gjelder selvfølgelig "den andre veien". Og jeg tror det er viktig med litt andre impulser i alle forhold.

Jeg tenker selvfølgelig ikke på "egotripper" og muligheten til å gjøre "saker og ting" som man ikke skal gjøre når man er i et forhold.....

Skrevet

Nemlig.

Skrevet

Jeg er ganske mye sammen med venninner, dagtid/kveld, enten jeg besøker dem/de besøker meg, eller vi har oss en mocca på kafè.

Han er arbeidsnarkoman og trives svært godt med laptopen sin - han har ikke noe særlig behov for "kompiser" utover kollegene og andre han kjenner via jobb.

Vi gjør derimot altfor lite sammen (bortsett fra å ligge henslengt på sofaen og glo på boksen) - og det har med økonomi, unger og overskudd å gjøre. Jeg drømmer om en helg på hotell, bare han og jeg, ei svær seng og en lekker meny nede i restauranten.

Noen som har en sånn helg å låne bort?

Skrevet

Vi er stort sett alltid sammen på fester o.l. Siden vi kun har felles venner, har det bare blitt sånn. Om et par uker skal mannen min være med på et fotballmesterskap syv timer å kjøre herfra. Jeg har ikke anledning til å være med og er kjempemisunnelig :-(

Masse venner av oss som skal dit, så jeg skulle så gjerne ha vært med!!

De gangene vi gjør ting hver for oss er nok helst ved "utskeielser" i forbindelse med jobbene våre, som f.eks. julebord e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...