Gå til innhold

Hvor i verden har du vært?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Fane

5

• Reg@l

3

• Sør

2

• Kanutten

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg har vært mange steder, gidder ikke å ramse opp alt.

Aller best var Jordan, et fantastisk land med mange severdigheter og hyggelige mennesker.

Lombok i Indonesia er også et nydelig sted. For snarturer er jeg veldig glad i København.

Verst? Tja...Bali er veldig masete, synes jeg. Og Strømstad er vel heller ingen perle, akkurat.. ;o)

To ganger Danmark på feriehus. Veldig koselig

MANGE ganger i Sverige, i telt, campingvogn, motell og hotell. Veldig ok

1 gang i Portugal, en uke med jobben

1 gang på Gran Canaria - med exen - da han var exen......

2 ganger på Mallorca - digger den øya.

Så har jeg ikke vært flere steder, gitt!.

men til sommeren går turen til Frankrike, gleder meg helt vanvittig til det! :)

Har også tenkt meg en tur til Glasgow - med Ryanair. Det er så billig...

Hvor i Frankrike skal du, da?

Hvor i Frankrike skal du, da?

Normandie. Og en liten dagstur til Paris. Vi skal overvære 60 års-jubileet for D-dagen, 6.juni - altså mye kultur og historie på den turen. Jeg har også tenkt å se det 70 meter lange teppet, Bajjå-teppet. Mulig jeg må friske opp fransken min litt - - - *kremt* MYE. :)

Jeg har vært mange steder, gidder ikke å ramse opp alt.

Aller best var Jordan, et fantastisk land med mange severdigheter og hyggelige mennesker.

Lombok i Indonesia er også et nydelig sted. For snarturer er jeg veldig glad i København.

Verst? Tja...Bali er veldig masete, synes jeg. Og Strømstad er vel heller ingen perle, akkurat.. ;o)

Finnes da perler på Bali også (til tross for folke/turistmengder).

Norge, Sverige, Danmark, England.

Hellas: Kreta, Aten, Kos, Naxos, Kypros

Spania: Mallorca, Barcelona, Fuerteventura, Gran Canaria, Lanzarote, Tenerife

Usa: New York, Boston, Washington DC, Maine, Florida, New Jersy, North Carolina, New Hampshire.

Har vert mange plasser jeg ilopet av mine 20 aar:-)

Annonse

Jada, det gjør det. Men jevnt over er det stort trykk og mange mennesker.

Yep, desverre er mange steder ødelagt av for store folke/turistmengder. Enkelte steder må man jo gå i kø, stå i toalettkø, stå i svømmekø, stå i gå-inn-i-butikken kø etc. Liker bedre når både andre og jeg kan slappe av og bruke tid sammen.

Dra til enkelte byer i marokko og du må regne med 30-40 minutter for å kjøpe en vare. Det forventes at du pruter og du får ofte en kopp te mens dere diskuterer pris. Er en interessant kultur da :)

Gjest lis@bet

Vi har vært bla.a på

Filippinene: 4 uker loffing med ryggsekk. Greit pga at "alle" snakker engelsk, god mat, flotte priser.. Men vanskelig og tidkrevende å komme seg rundt, dårlig utbygget infrastruktur. Men spennende, utrolig hyggelige folk!

Mexico: 3 uker med ryggsekk. Helt ok, lite hyggelige folk, ble sett på som Gringos - de er ikke overbegeistret for amerikanere. Var en uke på turistøy - herlig klima. Bør kunne litt spansk.

Madagaskar: 4 uker med ryggsekk. Annerledes! Skumle trafikkregler (eller mangel på..) Greit med språk hvis man kan litt fransk. Fredelig. Spennende, en del norske misjonærer der nede som er gode å ha ved vanskeligheter.. :-)

Egypt: 2 ukers pakketur til Hurghada. Huff og huff..

Vietnam: 4 uker med ryggsekk: Sepnnende, enkelt å komme seg rundt med tog, mange turistkontorer hvis man vil organisere turen, en god del snakker engelsk. Masse billige skreddere. Vennlige folk. Men jeg ble veggis disse ukene..

Brasil: 4 uker med ryggsekk. Herlig! Helt herlig. Enkelt å komme seg rundt med fly og buss, vennlige mennesker, spennende mat... Ulempe: Mindreverdighetskomplekser overfor alle de flotte damene.. :-( Bør kunne litt spansk/portugisisk. Vil tilbake til Brasil!!!

Vi har vært bla.a på

Filippinene: 4 uker loffing med ryggsekk. Greit pga at "alle" snakker engelsk, god mat, flotte priser.. Men vanskelig og tidkrevende å komme seg rundt, dårlig utbygget infrastruktur. Men spennende, utrolig hyggelige folk!

Mexico: 3 uker med ryggsekk. Helt ok, lite hyggelige folk, ble sett på som Gringos - de er ikke overbegeistret for amerikanere. Var en uke på turistøy - herlig klima. Bør kunne litt spansk.

Madagaskar: 4 uker med ryggsekk. Annerledes! Skumle trafikkregler (eller mangel på..) Greit med språk hvis man kan litt fransk. Fredelig. Spennende, en del norske misjonærer der nede som er gode å ha ved vanskeligheter.. :-)

Egypt: 2 ukers pakketur til Hurghada. Huff og huff..

Vietnam: 4 uker med ryggsekk: Sepnnende, enkelt å komme seg rundt med tog, mange turistkontorer hvis man vil organisere turen, en god del snakker engelsk. Masse billige skreddere. Vennlige folk. Men jeg ble veggis disse ukene..

Brasil: 4 uker med ryggsekk. Herlig! Helt herlig. Enkelt å komme seg rundt med fly og buss, vennlige mennesker, spennende mat... Ulempe: Mindreverdighetskomplekser overfor alle de flotte damene.. :-( Bør kunne litt spansk/portugisisk. Vil tilbake til Brasil!!!

Tem que falar portugûes!

Abrac,os

Annonse

Er du gutt kan du ofte tillate deg litt mer enn du kan om du er jente. Oppfører du deg som turist ovenfor politi og som "lokal" ovenfor alle andre går det som oftest greit. Jeg har faktisk med meg min ikke helt ny felleskjøp caps når jeg er ute å reiser. Drar jeg på meg den og noen halvskitne klær kan jeg gli inn overalt. Var engang med på en ulovlig hanekamp og når politiet kom var plutselig alle borte. Da med unntak av meg som bare var en forvillet turist. Felleskjøp capsen forsvant fort og som høy nordisk ble jeg plutselig pleiet som en konge istedet :)

Yep, det er reiser som er livet.

Planlegger du noen store reiser fremover? Jeg er så egosentrisk at jeg elsker å fortelle, men kan jo forsøke å lytte også.

He,he, elsker å høre reise historier jeg så bare fortell du!

Det blir nok en stund til jeg kommer meg ut på noen langtur til eksotiske steder. Jeg har så små barn som jeg ikke kan ta med eller orke å være lenge borte fra så det får bli med noen langhelger i europa. Island først tenker jeg.

Du da, noe i sikte?

Gjest lis@bet

Tem que falar portugûes!

Abrac,os

Nei, det er heller dårlig med portugisisk, no falo bem portugues.. Og skrive kan jeg, som du ser, overhodet ikke! :-) Men med litt spansk i bunnen er det utrolig hva man kan plukke opp. Synd at det forsvinner så fort uten trening..

Nei, det er heller dårlig med portugisisk, no falo bem portugues.. Og skrive kan jeg, som du ser, overhodet ikke! :-) Men med litt spansk i bunnen er det utrolig hva man kan plukke opp. Synd at det forsvinner så fort uten trening..

Det er jo ikke vanskeligere enn å reise tilbake! Tilsammen har jeg bodd der i flere år.

Det er nok det beste stedet jeg har bodd/vært, og jeg har vært mange steder.

Med vennlig hilsen

Gjest lis@bet

Det er jo ikke vanskeligere enn å reise tilbake! Tilsammen har jeg bodd der i flere år.

Det er nok det beste stedet jeg har bodd/vært, og jeg har vært mange steder.

Med vennlig hilsen

Skal definitivt tilbake - delvis fordi kameraten vi reiste med, nå er gift med ei han traff. :-) Men det blir ikke med det første. Denne sommeren kommer det småtroll her i huset, så ferien i år blir litt annerledes enn før. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...