Gå til innhold

Anbefalte innlegg

lurer på om andre vikarer føler seg dårlig behandlet?

Nå er jeg dritlei at de som har praksisplasser og arbeid i sikte personer tar jobben fra oss vikarer.Det er selvfølgelig ikke deres skyld da!men arbeidsgiver som bruker dere for å spare penger,vi trengs ikke lengre vi når arbeidsplassen får praksisplass elever som jobber gratis eller får støtte av aetat,flere som føler se snytt? måtte bare få ut litt frustrasjon her!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135999-%C3%A5-v%C3%A6re-vikar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vikar - det ligger jo i begrepet at det er noe man tilkaller når man ikke har noen andre.

Så alle andre går foran. Ingen bedrifter kan belage seg på langvarig bruk av vikar. Sånn er det bare. Skaff deg en ordentlig jobb.

Du har nok misforstått en del der.utplasseringsfolk er ikke ment som arbeidstakere,de skal ha opplæring i yrket!og dermed ikke utnyttes til å ta over arbeidet til en som eventuellt er syk,borte fra jobben.det er det vi som er faste vikarer som skal gjøre!håper på bedre forståelse denne gang.

Gjest Vikaren

Vikar - det ligger jo i begrepet at det er noe man tilkaller når man ikke har noen andre.

Så alle andre går foran. Ingen bedrifter kan belage seg på langvarig bruk av vikar. Sånn er det bare. Skaff deg en ordentlig jobb.

Uffda - jeg trodde jeg hadde en ordentlig jobb jeg!

Jeg har vært vikar i mer enn tre år nå - etter eget ønske, og trives stort sett utrolig bra i de oppdragene jeg har. Men desverre er det noen som mener dette er en "taperjobb" -og behandler oss vikarer som "litt teite". Det er gjerne de samme som benytter anledningen til å "skylde på vikaren" samme hvilke feil som skjer.

Den er for dum - du kan ikke si at en vikar ikke har en "ordentlig jobb". En fast jobb har man ikke, men den er da pokker meg like ordentlig som andre jobber.

"...................."

Annonse

Uffda - jeg trodde jeg hadde en ordentlig jobb jeg!

Jeg har vært vikar i mer enn tre år nå - etter eget ønske, og trives stort sett utrolig bra i de oppdragene jeg har. Men desverre er det noen som mener dette er en "taperjobb" -og behandler oss vikarer som "litt teite". Det er gjerne de samme som benytter anledningen til å "skylde på vikaren" samme hvilke feil som skjer.

Jeg er også vikar på siden av studiene, og trives veldig godt. I tillegg til å tjene 30% mer enn de som er fast ansatte i akkurat samme stilling har jeg også en større fleksibilitet som jeg setter veldig pris på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...