Gå til innhold

Amming...


maggen

Anbefalte innlegg

Et litt dumt spørsmål, kanskje, men hvor lang tid tar det før brystet er tomt? Min lille på 4 uker kan ligge til i "timesvis" uten at det går tomt. Når jeg tar henne bort, kan jeg klemme ut mer melk, det spruter, selv etter 1\2 time med amming. Hun suger nok ikke like intenst hele tiden, men hun drikker.

Jeg vil gjerne at hun skal få i seg de siste næringsrike dråpene, før jeg tar henne bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir vel aldri helt tomt. Det produseres jo melk hele tiden og jo mer hun drikker jo mer melk blir det. Hvis hun legger på seg og vokser fint får hun vel den næringen hun trenger.....

Hilsen

3-barns mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære maggen. Brystet kan ikke bli helt tomt. Melken produseres hele tiden.Melken er likevell mere fettrik på slutten så hun får den nok med seg. Ta henne bort når hun svelger skjeldnere og virker fornøyd.Hvor lang tid det tar før den meste av melken er kommet ut avhenger av utdrivningsrefleksen, barnets sugeevne og mengden melk. De fleste barn bruker nok minst 15 minutter på hvert bryst, men her er det selvfølgelig store variasjoner.Brystet gir jo også nærhet og kos noe som gjør at de fleste barn liker å bruke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel aldri helt tomt. Det produseres jo melk hele tiden og jo mer hun drikker jo mer melk blir det. Hvis hun legger på seg og vokser fint får hun vel den næringen hun trenger.....

Hilsen

3-barns mor.

Takk for svar!

Hun er stor og god, så hun får nok mat, vil jeg tro. Hun er nok mest opptatt av nærhet, men all denne kosen har sin pris; nemlig vondt i magen... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...