Gå til innhold

Skjer det noe her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Compaq vurderer å bytte ut følgende kommando "Press any key" til "Press the Enter key" fordi de får så mange telefoner fra folk som ikke finner "any"-tasten.

En Compaq-tekniker fikk en telefon fra en mann som klaget over at PCen ikke ville lese noen tekstfiler han hadde på noen gamle disketter (de gamle myke 5 1/4"). Etter en stund kunne man utelate at det var magnet eller varme som skapte problemene. Det kom nemlig fram at mannen hadde satt etiketter på diskettene, og rullet dem inn i skrivemaskinen for å skrive på etikettene

En Dell-tekniker rådet en kunde til å sette de defekte diskettene tilbake i stasjonen og lukke døren. Kunden ba teknikeren om å vente litt, og han hørte telefonrøret ble lagt ned. Mannen reiste seg, gikk over gulvet og lukket døren til rommet.

En Gateway-tekniker fikk en telefon fra en meget sint kunde fordi PCen sa at han var "bad and invalid".

Teknikeren forklarte han at PCens "bad command" og "invalid entry"-respons ikke måtte tas personlig.

Etter å ha hjulpet kunden over telefon endte det med at kunden fikk et Vindu over ett annet Vindu.

Tek: Okay, klikk Ok og Ok igjen.

Kunden: Hmm, jeg kan se "Ok"-knappen, men ikke "Ok igjen"-knappen!

Tek: Hallo,kan jeg hjelpe deg?

Kunden: Ja,jeg håper det.

Tek: Hva er problemet?

Kunden: Jeg har helt glemmt passordet mitt.

Tek: Jeg kan gi deg et nytt.

Kunden: Det er fint.

Tek: Har du et du vil bruke?

Kunden: Hva med 9-1-2-6-5.

Tek: Ok,jeg skal legge det inn.

Kunden: Kan jeg prøve det nå?

Tek: Ja.

Kunden: Piip...Piip...Piip...Pipp...Piip

Tek: Hva var det?

Kunden: Jeg slo inn passordet.

Tek: På telefonen?

Kunden: Jeg skulle gjerne hatt en musematte.

Selger: Javisst, vi har et stort utvalg.

Kunden: Men vil de være kompatible med min PC?

Kunden: Kan du kopiere Internett for meg på denne disketten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136014-skjer-det-noe-her/#findComment-846211
Del på andre sider

Compaq vurderer å bytte ut følgende kommando "Press any key" til "Press the Enter key" fordi de får så mange telefoner fra folk som ikke finner "any"-tasten.

En Compaq-tekniker fikk en telefon fra en mann som klaget over at PCen ikke ville lese noen tekstfiler han hadde på noen gamle disketter (de gamle myke 5 1/4"). Etter en stund kunne man utelate at det var magnet eller varme som skapte problemene. Det kom nemlig fram at mannen hadde satt etiketter på diskettene, og rullet dem inn i skrivemaskinen for å skrive på etikettene

En Dell-tekniker rådet en kunde til å sette de defekte diskettene tilbake i stasjonen og lukke døren. Kunden ba teknikeren om å vente litt, og han hørte telefonrøret ble lagt ned. Mannen reiste seg, gikk over gulvet og lukket døren til rommet.

En Gateway-tekniker fikk en telefon fra en meget sint kunde fordi PCen sa at han var "bad and invalid".

Teknikeren forklarte han at PCens "bad command" og "invalid entry"-respons ikke måtte tas personlig.

Etter å ha hjulpet kunden over telefon endte det med at kunden fikk et Vindu over ett annet Vindu.

Tek: Okay, klikk Ok og Ok igjen.

Kunden: Hmm, jeg kan se "Ok"-knappen, men ikke "Ok igjen"-knappen!

Tek: Hallo,kan jeg hjelpe deg?

Kunden: Ja,jeg håper det.

Tek: Hva er problemet?

Kunden: Jeg har helt glemmt passordet mitt.

Tek: Jeg kan gi deg et nytt.

Kunden: Det er fint.

Tek: Har du et du vil bruke?

Kunden: Hva med 9-1-2-6-5.

Tek: Ok,jeg skal legge det inn.

Kunden: Kan jeg prøve det nå?

Tek: Ja.

Kunden: Piip...Piip...Piip...Pipp...Piip

Tek: Hva var det?

Kunden: Jeg slo inn passordet.

Tek: På telefonen?

Kunden: Jeg skulle gjerne hatt en musematte.

Selger: Javisst, vi har et stort utvalg.

Kunden: Men vil de være kompatible med min PC?

Kunden: Kan du kopiere Internett for meg på denne disketten?

Haha, det var faen så bra. Jobber med data, ser du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136014-skjer-det-noe-her/#findComment-846219
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...