Gå til innhold

Jeg tror jeg har frysi i støkker trynet!

Anbefalte innlegg

I går kveld gikk jeg min vante times-tur med gåstaver....joda..........og det var minus 11 grader, -da jeg kom hjem - så var jeg helt rødflekkete i kinnene, og det er de jaggu i dag også - Når jeg nå skal ut igjen i kveld, hva kan jeg bruke i ansiktet?

Krem?

Finlandshette?

Noen som vet, JEg er for søren ikke vant til å være ute!

Fortsetter under...

Kuldekrem. Jøss er det så kaldt i Moss?

Bare lurte på en ting: Hvordan fungerer egentlig denne nye røykeloven? Rakk ikke ferja lørdag, og kjørte derfor og spiste plankebiff på et utested i Moss. Ja den oppi bakken, ikke bule men veldig koselig sted. Der var det da røyking - ikke luktet det heller. På ferja derimot. Fy for pokker for en stank.

Bare lurte på om det var egne regler i Moss ?:-)

Bare lurte på en ting: Hvordan fungerer egentlig denne nye røykeloven? Rakk ikke ferja lørdag, og kjørte derfor og spiste plankebiff på et utested i Moss. Ja den oppi bakken, ikke bule men veldig koselig sted. Der var det da røyking - ikke luktet det heller. På ferja derimot. Fy for pokker for en stank.

Tror ikke den nye røykeloven er innført enda - er ikke det den 1.juni da?

Oppibakken? - aner ikke hvor det er - om ikke Pizzarelli da. Der har de i alle fall før hatt egen røykeavdeling.

På ferga er det skikkelig kvalmt, om det er den lille i alle fall. Sist satt jeg og brakk meg omtrent.

Kuldekrem? Skal spørre etter det på apoteket - - - drar dit nå, for det kjennes og ser ut som jeg er solbrent. Ikke bra...

Det va forresten minus 13 i dag tidlig da jeg skulle på jobb. *UGG* som jeg venter på varmen!

Oppibakken? - aner ikke hvor det er - om ikke Pizzarelli da. Der har de i alle fall før hatt egen røykeavdeling.

På ferga er det skikkelig kvalmt, om det er den lille i alle fall. Sist satt jeg og brakk meg omtrent.

Kuldekrem? Skal spørre etter det på apoteket - - - drar dit nå, for det kjennes og ser ut som jeg er solbrent. Ikke bra...

"Tror ikke den nye røykeloven er innført enda - er ikke det den 1.juni da?"

Jeg trodde det var fra 1. januar, men du har sikkert rett. Er stort sett ikke ute på noe, men ble bare overrasket over at alt var som før.

"Oppibakken? - aner ikke hvor det er - om ikke Pizzarelli da. Der har de i alle fall før hatt egen røykeavdeling."

Jo det het vel det. Den ene siden var for røykere og den andre for ikkerøykere. Veldig bra laget til igrunn.

Annonse

"Tror ikke den nye røykeloven er innført enda - er ikke det den 1.juni da?"

Jeg trodde det var fra 1. januar, men du har sikkert rett. Er stort sett ikke ute på noe, men ble bare overrasket over at alt var som før.

"Oppibakken? - aner ikke hvor det er - om ikke Pizzarelli da. Der har de i alle fall før hatt egen røykeavdeling."

Jo det het vel det. Den ene siden var for røykere og den andre for ikkerøykere. Veldig bra laget til igrunn.

Loven er vedtatt fra 1.1.04, men trer ikke i kraft før det er sol og sommer og 1. juni.

Men å skyte heroin - det kan man gjøre med Stortingets velsignelse innendørs om kort tid.

Kanskje du har pådratt deg forfrysning. Da bør du ikke gå ut på denne turen igjen med det første, vent til det blir mildere. En ny forfrysning kan påføre deg stygge arr/varige mèn.

Fuktighetskrem i ansikt rett før du går ut gjør at vannet (altså fuktigheten) i kremen kan føre til forfrysninger i huden. Så enten må kremen være fetest mulig (vaselin? :o) ) eller så bør du vente med å smøre huden til du har kommet inn, og la huden "suge til seg" fuktighet da.

Hehe, gode, gamle Pizzarelli. Feiret både min 12., 13. og 14. bursdag der!

*mimre*

;o)

Kuldekrem kan få huden din til å føle seg tryggere enn den er, og dermed ikke sette i gang de nødvendige tiltak for å forhindre/begrense skade.

Dette kan naturligvis gjøre ting mye verre.

(Fant de ut i militæret da de testet store mengder personell med og uten kuldekrem i iskulden)

Det du bør gjøre er å smøre med en god krem (f.eks a-krem - apoteket) når du kommer inn. Og ikke vaske deg i ansiktet om morran - da vil det naturlige fettet ligge som en sunn beskyttelse.

Annonse

Du gjør så mye rart for tiden, kakel :-)

Først griser du til fingrene med makrell i tomat og nå går du frivillig ut i kulden og påfører deg skader.

Hva i all verden skal du ute i slikt vær, da?

gikk 2 timer i går! :) - med kuldekremen til Shandy. Virka bra den!

jeg slanker meg -skal bli råeste babe-mormora langs svenskekysten til sommern!

Kuldekrem kan få huden din til å føle seg tryggere enn den er, og dermed ikke sette i gang de nødvendige tiltak for å forhindre/begrense skade.

Dette kan naturligvis gjøre ting mye verre.

(Fant de ut i militæret da de testet store mengder personell med og uten kuldekrem i iskulden)

Det du bør gjøre er å smøre med en god krem (f.eks a-krem - apoteket) når du kommer inn. Og ikke vaske deg i ansiktet om morran - da vil det naturlige fettet ligge som en sunn beskyttelse.

Er helt fin i dag - nesten pen faktisk! .)

Kanskje du har pådratt deg forfrysning. Da bør du ikke gå ut på denne turen igjen med det første, vent til det blir mildere. En ny forfrysning kan påføre deg stygge arr/varige mèn.

Huff - godt jeg ikke så innlegget ditt før jeg gikk ut, -var ute og trava i 2 timer i går! *s*

I dag blir det bare en halv time...

Fuktighetskrem i ansikt rett før du går ut gjør at vannet (altså fuktigheten) i kremen kan føre til forfrysninger i huden. Så enten må kremen være fetest mulig (vaselin? :o) ) eller så bør du vente med å smøre huden til du har kommet inn, og la huden "suge til seg" fuktighet da.

Jeg spurte etter kuldekrem på apoteket, og den jeg fikk var så klissete at den varte til jeg kom hjem og fikk dusjet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...