Gå til innhold

Engelske barnefilmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan leie eller kjøpe barnefilmer med engelsk tale. Jeg tenker på klassiske eventyr som f.eks. Peter Pan eller The Jungle Book for å nevne noe. Helst uten norsk tekst. Kan Deichmanske biblioteker ha dem til utlån?

Skrevet

De fleste barnefilmutgivelser har muligheten til å velge engelsk (orginalspråk). Det gjør du i menyen i det du starter filmen. Dermed har de fleste utleiebutikker disse filmene.

Skrevet

De fleste barnefilmutgivelser har muligheten til å velge engelsk (orginalspråk). Det gjør du i menyen i det du starter filmen. Dermed har de fleste utleiebutikker disse filmene.

Forutsatt at du har DVD... Og det bør man jo ha i våre dager!

Skrevet

Ja det var det da! Var ikke så enkelt allikvel dette da. Sorry.

Skrevet

Nesten alle Disneyfilmene kan du få kjøpt med orginal språk men om det er tekst husker jeg ikke.

Og prinsen av Egypt er både på orginalspråket og norsk på samme video.'

Men har du DVD er jo problemet løst :o)

Skrevet

I vår lokale Video Nova-butikk får man leid de fleste VHS-barnefilmene med både originalsrpåk og norsk tale.

Med DVD er jo problemet løst - da kan du bare velge i menyen.

Skrevet

Forutsatt at du har DVD... Og det bør man jo ha i våre dager!

Det har jeg hjemme, men skal bruke det på skolen hvor jeg jobber og meg bekjent har ingen norsk skole DVD i våre dager.

Skrevet

Det har jeg hjemme, men skal bruke det på skolen hvor jeg jobber og meg bekjent har ingen norsk skole DVD i våre dager.

Du kan jo ta med din egen DVD (og så kan du forlange litt ekstra i lønn, for "leie" av ditt moderne filmfremviser-utstyr...) ;)

Skrevet

Du kan jo ta med din egen DVD (og så kan du forlange litt ekstra i lønn, for "leie" av ditt moderne filmfremviser-utstyr...) ;)

Det finnes faktisk nytt hjemmekinoanlegg på skolen hvor jeg jobber. DVD blir ikke noe problem.

Skrevet

Det finnes faktisk nytt hjemmekinoanlegg på skolen hvor jeg jobber. DVD blir ikke noe problem.

"Det har jeg hjemme, men skal bruke det på skolen hvor jeg jobber og meg bekjent har ingen norsk skole DVD i våre dager"

- skrev du...?

Det var dette jeg svarte på, skjønner du!

Skrevet

"Det har jeg hjemme, men skal bruke det på skolen hvor jeg jobber og meg bekjent har ingen norsk skole DVD i våre dager"

- skrev du...?

Det var dette jeg svarte på, skjønner du!

Ja jeg skjønte det. Jeg svarte ikke for å kritisere svaret ditt på noe som helst vis. Jeg fleipet bare.

Skrevet

Ja jeg skjønte det. Jeg svarte ikke for å kritisere svaret ditt på noe som helst vis. Jeg fleipet bare.

Ok. Jeg gikk bare hen og ble litt forvirret, jeg. Men da er jo den grei!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...