Gå til innhold

Skikkelig kjøpefest :o(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

26

• Grip

5

• Sør

3

• Goliath

3

Mest aktive i denne tråden

For øyeblikket er jeg uten jobb (min bedrift ble nettopp nedlagt) Derfor lever vi på kun en lønn, vi har ikke lån på noe heldigvis, leier et hus (4000,-mnd) betaler barnehage, utenom det så blir pengene borte vekk på mat og utgifter, vi har aldri råd til å kjøpe noe luksus, men vi har det greit for det, selv om jeg gjerne drømmer om å reise bort en gang i året ivertfall på ferie. Jeg bruker svært lite penger på meg selv, kjøper kun akkurat det jeg trenger. Vi har tv og pc da,men er vel ikke luksus, er vel det alle har idag?

Vi har det tydeligvis helt likt. Slik tror jeg veldig mange har det og det er derfor jeg reagerer som jeg gjør.

Og lager en lang tråd på dol :o)

Jaja...så nå skal du få fattigfolk og arbeidsfolk til å tro at de kommer bedre ut hvis det blir skatteskjerpelser?

Det kan kanskje hjelpe på misunnelsen din, men gir ikke noe mer i lommeboka.

Mener du at solidaritet har noe med misunnelse å gjøre, så tror jeg du har misforstått.

Vi har det tydeligvis helt likt. Slik tror jeg veldig mange har det og det er derfor jeg reagerer som jeg gjør.

Og lager en lang tråd på dol :o)

:) bra at de fleste har det slik, jeg trodde mangen gjerne hadde nok av penger til å leve i luksus, reise på ferier osv. På min samboers side så virker det som de har nok peng til å reise, moren reiser utenlands minst 4 ganger i året, da roma, paris og slike steder som ikke er sånn typisk hopp på tur, hans søster og mann med to barn reiser også en hel del, forstår bare ikke hvor de får pengene fra jeg.

Om det er noen trøst så er det flere blakke folk her på forumet :(

Blir en hard måned her i gården, men neste måned tror jeg det kommer til å gå rundt. Hvem vet kanskje hiver jeg meg på kjøpefesten og kjøper den jævla stuelampa jeg har siklet på siden før jul. - Neste måned altså. :)

:) bra at de fleste har det slik, jeg trodde mangen gjerne hadde nok av penger til å leve i luksus, reise på ferier osv. På min samboers side så virker det som de har nok peng til å reise, moren reiser utenlands minst 4 ganger i året, da roma, paris og slike steder som ikke er sånn typisk hopp på tur, hans søster og mann med to barn reiser også en hel del, forstår bare ikke hvor de får pengene fra jeg.

Det er ikke godt å se at andre mesker seg i luksus og en sjøl sliter for å få salt i maten.

Annonse

Om det er noen trøst så er det flere blakke folk her på forumet :(

Blir en hard måned her i gården, men neste måned tror jeg det kommer til å gå rundt. Hvem vet kanskje hiver jeg meg på kjøpefesten og kjøper den jævla stuelampa jeg har siklet på siden før jul. - Neste måned altså. :)

Den unner jeg deg skikkelig - neste mnd :o)

Det er ikke godt å se at andre mesker seg i luksus og en sjøl sliter for å få salt i maten.

nei det er nok ikke så gøy, jeg blir ivertfall veldig misunnelig når jeg hører hele tiden om slekta til mannen min som reiser til roma i to uker og så til paris helga etter liksom, kjempe misunnelig, ja jeg blir nesten sint jeg :( for det er urettferdig.

nei det er nok ikke så gøy, jeg blir ivertfall veldig misunnelig når jeg hører hele tiden om slekta til mannen min som reiser til roma i to uker og så til paris helga etter liksom, kjempe misunnelig, ja jeg blir nesten sint jeg :( for det er urettferdig.

Dessverre hjelper det ikke å bli sint. Jeg blir sinna selv, ellers så hadde jeg aldri postet innlegget.

Vi må få snudd hodet rundt på de som bestemmer. Jeg tror faktisk ikke de vet hva som foregår i dette landet blandt oss vanlig.

Man går jo stadig ut med at mange lever under fattigdomsgrensa men ingen gjør noe med det. I hvert fall ikke Bondevik og &

Jaja...så nå skal du få fattigfolk og arbeidsfolk til å tro at de kommer bedre ut hvis det blir skatteskjerpelser?

Det kan kanskje hjelpe på misunnelsen din, men gir ikke noe mer i lommeboka.

Som vanlig våser du.

Kutt i skatter og avgifter rammer selvsagt offentlig forbruk (sosialstønad, trygd, pensjoner), og det rammer selvsagt de fattigste hardest.

still5barnsmor

kjøpe mye fru blom...vi har jo merket at husleien (les:lånet) sank med 3500 i mnd...

Mannen min driver eget firma i byggebransjen og han har jo så mye jobb at han ikke trenger å friste med så altfor lave priser heller....

Men vi løper ikke å kjøper altmulig, vi bare er ikke så mye på minus lenger :-) Og det er jo grunn til fest spør du meg....

ellers er jeg enig i at det er utrolig skjevt fordelt her i dette "luksus" landet...!!!

klems

kjøpe mye fru blom...vi har jo merket at husleien (les:lånet) sank med 3500 i mnd...

Mannen min driver eget firma i byggebransjen og han har jo så mye jobb at han ikke trenger å friste med så altfor lave priser heller....

Men vi løper ikke å kjøper altmulig, vi bare er ikke så mye på minus lenger :-) Og det er jo grunn til fest spør du meg....

ellers er jeg enig i at det er utrolig skjevt fordelt her i dette "luksus" landet...!!!

klems

Hvis jeg hadde fått 3500 kr mer i mnd, hadde jeg vært rik :o). Det er jo matpenger for flere uker.

still5barnsmor

Hvis jeg hadde fått 3500 kr mer i mnd, hadde jeg vært rik :o). Det er jo matpenger for flere uker.

vel...uker og uker her i huset :-)) (les nick)

Men jeg må nok innrømme at vi ikke hører til dem som kan klage på økonomi (nå lenger vel og merke)

Vi hadde så vi klarte oss også når renta lå på over 7%...

Men foreløbig er jo barnetrygd,kontantstøtte og hjelpestøndaden alene en lønning for meg her hjemme (ca 12000 i mnd)

Vi lider ingen nød nei, men jeg skulle gjerne tatt i mot mindre stønad for at f.eks barnløse kunne fått dekket mere i forbindelse med adopsjon og prøverør....synes det er litt urettferdig at jeg kan få 5stk mens andre ikke kan få barn fordi de ikke har råd til å "kjøpe"...

men,men det ser ikke ut til at de på toppen gjør så mye for å sette seg inn i de forskjellig skyggesidene her i landet, så jeg har faktisk sluttet å engasjere meg lenger :-(

klems fra

Annonse

vel...uker og uker her i huset :-)) (les nick)

Men jeg må nok innrømme at vi ikke hører til dem som kan klage på økonomi (nå lenger vel og merke)

Vi hadde så vi klarte oss også når renta lå på over 7%...

Men foreløbig er jo barnetrygd,kontantstøtte og hjelpestøndaden alene en lønning for meg her hjemme (ca 12000 i mnd)

Vi lider ingen nød nei, men jeg skulle gjerne tatt i mot mindre stønad for at f.eks barnløse kunne fått dekket mere i forbindelse med adopsjon og prøverør....synes det er litt urettferdig at jeg kan få 5stk mens andre ikke kan få barn fordi de ikke har råd til å "kjøpe"...

men,men det ser ikke ut til at de på toppen gjør så mye for å sette seg inn i de forskjellig skyggesidene her i landet, så jeg har faktisk sluttet å engasjere meg lenger :-(

klems fra

Jeg har hatt tre hjemmeboende og det var ikke lett når eldstemann var 18 år og spiste som en hest.

Nå er dattera mi 18 og får verken barnetrygd eller bidrag og det gjør det ekstra trangt dette året til hun er ferdig på skolen.

Det går nok bedre når minstemann og jeg skal bo alene og 18-åringen flytter for seg selv.

Årsavgiften er vel en av de få avgifter som ikke har øket i år....men personskadeavgiften som tidligere ble krevet inn av forsikringsselskaper, kreves nå inn via årsavgiften. Pass på at forsikringen din reduseres tilsvarende:-)

Personskadeavgiften var på 300 og noe, avgiften har økt med 445.

Nå har jeg 10 000 mindre utbetalt enn jeg hadde for 3 år siden, prisene har økt og jeg forsørger en på 18 og en på 7. SFO er blitt 1350 kr dyrere enn i forfjor, jeg betaler faktisk mer på SFO enn jeg betalte i barnehagen.

Da er det no først og fremst det at du har 10.000 mindre utbetalt som utgjør den største forskjellen for deg.

Nå vet ikke jeg årsaken til det, men de fleste andre (arbeidstakere) har i samme periode fått mer utbetalt enn hva kostnadsveksten generelt har vært.

Når de uttaler seg som du viser til i ditt første innlegg, så vurderer de nok situasjonen generelt med tanke på den "vanlige" arbeidstaker.

Det vil alltid finnes unntak fra "vanlige" arbeidstakere, og disse er nok ikke tatt med i nevnte vurdering.

Da er det no først og fremst det at du har 10.000 mindre utbetalt som utgjør den største forskjellen for deg.

Nå vet ikke jeg årsaken til det, men de fleste andre (arbeidstakere) har i samme periode fått mer utbetalt enn hva kostnadsveksten generelt har vært.

Når de uttaler seg som du viser til i ditt første innlegg, så vurderer de nok situasjonen generelt med tanke på den "vanlige" arbeidstaker.

Det vil alltid finnes unntak fra "vanlige" arbeidstakere, og disse er nok ikke tatt med i nevnte vurdering.

10.000 kr mindre er barnetrygd, barnebidrag og barnetillegg for to unger som er fyllt 18 år.

Personskadeavgiften var på 300 og noe, avgiften har økt med 445.

Jepp, du hadde rett. Noe har årsavgiften økt:

Satsene for års- og vektårsavgiften er i 2004 økt tilsvarende den tidligere personskadeavgiften i tillegg til vanlig indeksregulering. Dette innebærer at man i 2004 ikke skal betale personskadeavgift, og at kravene fra forsikringsselskapene i forbindelse med premien for 2004 skal reduseres tilsvarende. Avgiftsøkningen utgjøre derfor i realiteten kun indeksreguleringen, dvs. kr 45,- for vanlige personbiler

Som vanlig våser du.

Kutt i skatter og avgifter rammer selvsagt offentlig forbruk (sosialstønad, trygd, pensjoner), og det rammer selvsagt de fattigste hardest.

Det som stiger er avgifter og skatter som arbeidsfolk ilegges av staten.

Priser på andre varer og tjenester har faktisk falt siste året. For ikke å snakke om rentene.

For en del mennesker blir inntektsøkning spist opp av økning i skatter og avgifter. NRK-lisens, årsavgift og kommunale avgifter er umiddelbare eksempler.

Kanskje hadde det vært en ide å la folk beholde litt mer av egne penger? Det passer ikke inn i sosialistenes hang til å klientifisere sine medborgere, men hadde trolig vært enklere for alle.

Hvilke skatter er det for øvrig du hadde ønsket å øke?

Mener du at solidaritet har noe med misunnelse å gjøre, så tror jeg du har misforstått.

Solidaritet kan vi gjerne diskutere.

Men for norske sosialister har begrepet gjerne vært benyttet som påskudd for tiltak som har tjent egen lommebok.

Har du ikke lagt merke til det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...