Gå til innhold

festantrekk fra gamle dager

Anbefalte innlegg

still5barnsmor

Hjelp!!!

Jeg skal på hotell i helgen og der står det på programmet at vi skal ha festmiddag lørdagskveld og alle oppfordres til å stille i festantrekk fra gamle dager,,,så beskriver de en masse klær for herrer som passer med 70tallet og for dame skriver de bare - kjole!! takk da :-))

Har en kjole jeg kjøpte på vero moda til mellenium - rød stram i overdel med skjørtet litt vidt, lurte på å bruke den sammen med svarte lange hansker, masse krøller i oppsatt frisyre med noe svart knipling stappet inni...og en vifte....fantasifullt???

jeg har søkt på google en time nå uten å bli stort klokere....

noen med tips, link eller ideer????

ALT mottas med takknemlighet...

klems fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136091-festantrekk-fra-gamle-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Vi hadde 70-talls fest på jobben. Den som var mest representativ var en venninne som hadde spenser kjole (kjolen gitt over brystene og hadde brede stropper over skuldrene mener jeg) lengden var midt på låret, og høye hvite støveletter med brede hæler ca. 4-5 cm høye. Håret skulle jo være høyt/tuppert bak og med slikke lugg foran, noe ala den moten som er nå.

Jeg har bilder av henne på jobben så jeg kan sjekke det litt mer ut om du vil. Har andre bilder også.

Mvh

still5barnsmor

Vi hadde 70-talls fest på jobben. Den som var mest representativ var en venninne som hadde spenser kjole (kjolen gitt over brystene og hadde brede stropper over skuldrene mener jeg) lengden var midt på låret, og høye hvite støveletter med brede hæler ca. 4-5 cm høye. Håret skulle jo være høyt/tuppert bak og med slikke lugg foran, noe ala den moten som er nå.

Jeg har bilder av henne på jobben så jeg kan sjekke det litt mer ut om du vil. Har andre bilder også.

Mvh

kjempeflott altså...tror det skal være litt "galla" altså veldig pent ikke hverdags :-))

klems

Annonse

Gjest levde dengang, jeg

hei - høres ut som dere snakker 60tall og ikke 70.

jeg ville sagt langt skjørt. absolutt ikke tupert hår, det var 60tall. 70 var mer hippie. men d høres ut som du har god fantasi og er flink å kle deg, og det er vel det viktigste?

still5barnsmor

jeg ville sagt langt skjørt. absolutt ikke tupert hår, det var 60tall. 70 var mer hippie. men d høres ut som du har god fantasi og er flink å kle deg, og det er vel det viktigste?

Du skjønner det står ikke 70-tall men klebeskrivelsen for men var : dress med lange slag, dressbukse med sleng, skjorte med lange snipper osv...eller en cowboyhatt...

Jeg tolket det som rundt den tiden , men det vet kanskje du mere enn meg :-) Min mor mente det var veldig populært med masse krøller (krølltang og oppsatt,egentlig litt engelsk overklasse på 1800-tallet)

Hva synes du?

Du skjønner det står ikke 70-tall men klebeskrivelsen for men var : dress med lange slag, dressbukse med sleng, skjorte med lange snipper osv...eller en cowboyhatt...

Jeg tolket det som rundt den tiden , men det vet kanskje du mere enn meg :-) Min mor mente det var veldig populært med masse krøller (krølltang og oppsatt,egentlig litt engelsk overklasse på 1800-tallet)

Hva synes du?

ser fremdeles for meg litt hippie, men jeg kan ta feil. iallfall langt skjørt, ikke altfor 'pent'. Gjerne litt mye stoff. Ikke 'overklasse'. Platåsko var fx. veldig hot i london i 73/74.

ser fremdeles for meg litt hippie, men jeg kan ta feil. iallfall langt skjørt, ikke altfor 'pent'. Gjerne litt mye stoff. Ikke 'overklasse'. Platåsko var fx. veldig hot i london i 73/74.

sort, langt fløyelsskjørt fx. Til den toppen din. og utslått hår, hvis du har langt.

still5barnsmor

og pose-veske .... hmm, ble engasjert, jeg, nå! :-)

Må visst en tur på fretex jeg...:-)

Kan ikke fordra løst hår det er alltid i veien!!!

vet ikke helt - har litt sans for litt høytidlig...og det er ikke topp og skjørt men hel kjole...stram til livet og så ut i vidt skjørt - glatt stoff....???

Jeg får ringe til en i arrangement komiteen og høre hva ideen er tror jeg - kjedelig å ikke passe inn...

kjempe gøy at du bryr deg altså - tusen takk

klem fra

Kizza1365380506

thanks...;-))

godnatt..

klems fra

Hei, beklager men det var ingen gode bilder av kjolene som ble brukt. Men kjolene var fargerike, men det var vel fra begynnelsen av 70 tallet. Den drakten jeg beskrev i går ble litt feil. Det var en slags overdel som var som en vest, men bare kneppet ned til livet resten var som ett trangt skjørt. Så var det bukse til.

Gjengangeren var høy hvite støveletter. Men jeg synes 60-70 tallet flyter over i hverandre så det er veldig vanskelig. Jeg klarer ikke huske hva som var hva. Jeg var ganske liten i den tiden og brydde meg ikke om moter. Dessverre.

Mvh

Annonse

Kizza1365380506

Du har nok rett, det går litt i hver andre det jeg husker. Jeg var jo ikke særlig gammel, men jeg husker min søsters bryllup og hun hadde tuppert hår. Hun tupperte også mitt hår og det er det jeg husker best fra den tiden.

still5barnsmor

Hei, beklager men det var ingen gode bilder av kjolene som ble brukt. Men kjolene var fargerike, men det var vel fra begynnelsen av 70 tallet. Den drakten jeg beskrev i går ble litt feil. Det var en slags overdel som var som en vest, men bare kneppet ned til livet resten var som ett trangt skjørt. Så var det bukse til.

Gjengangeren var høy hvite støveletter. Men jeg synes 60-70 tallet flyter over i hverandre så det er veldig vanskelig. Jeg klarer ikke huske hva som var hva. Jeg var ganske liten i den tiden og brydde meg ikke om moter. Dessverre.

Mvh

Det gjør ingenting, tusen takk for at du gadd...for sikkerhets skyld så ringte jeg til en i arrangement komiteen og spurte, og hun sa at bare det var gamle dager var deg greit...turen ble dyr nok om ikke folk skulle få problemer fordi de måtte kjøpe nye kostymer...(fikk beskjed om dette lenge etter påmelding)

Så hun ble begeistret for forslaget mitt som med en fjær i håret vil bli alla sangerinne fra 1920 årene - det må da være gammelt nok :-)

Ellers tusen tusen takk skal du ha...

Kizza1365380506

Det gjør ingenting, tusen takk for at du gadd...for sikkerhets skyld så ringte jeg til en i arrangement komiteen og spurte, og hun sa at bare det var gamle dager var deg greit...turen ble dyr nok om ikke folk skulle få problemer fordi de måtte kjøpe nye kostymer...(fikk beskjed om dette lenge etter påmelding)

Så hun ble begeistret for forslaget mitt som med en fjær i håret vil bli alla sangerinne fra 1920 årene - det må da være gammelt nok :-)

Ellers tusen tusen takk skal du ha...

Høres ut som om du vil få det kjempegøy. Kos deg og lykke til.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...