Gå til innhold

Hjemmebesøk

Gjest gruer litt for hjemmebesøk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, de går ikke gjennom skuffer og skap! Vi hadde en omvisning i huset, særlig der vi hadde tenkt at barnerommet skulle være.

Vi hadde det "vanlig" ryddig, som om vi skulle ha besøk av venner.

Vi serverte enkel mat, kaffe og lefse tror jeg det var.

....og vi var også nervøse, men det gikk greit :-))

Lykke til med hjemmebesøket - som hovedregel går det veldig greit, og det er så godt å komme igang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136138-hjemmebes%C3%B8k/#findComment-847146
Del på andre sider

Nei, de går ikke gjennom skuffer og skap! Vi hadde en omvisning i huset, særlig der vi hadde tenkt at barnerommet skulle være.

Vi hadde det "vanlig" ryddig, som om vi skulle ha besøk av venner.

Vi serverte enkel mat, kaffe og lefse tror jeg det var.

....og vi var også nervøse, men det gikk greit :-))

Lykke til med hjemmebesøket - som hovedregel går det veldig greit, og det er så godt å komme igang.

Tror ikke du skal bekymre deg, det er hverfall det jeg har fått høre når jeg har bekymret meg for det :)

Vi skal ha første møte, altså hjemmebesøk i mai, og siden vi likevel pleier samle en vennegjeng å ta vårrengjøring sammen hos hverandre, fant jeg ut at vi kan likegreit gjøre det før møtet, så er det nå skikkelig reint hverfall. Men jeg ville nok bare tatt vanlig helgevask, om jeg ikke hadde hatt en slik "ordning".

Ellers så pleier vi ha litt rot på vårt soverom...så det må nok ryddes litt ekstra.

Vi har to rom som forløpig er lagringsplass for en gammel bestemors ting, de rommene blir nok ikke tømt før det blir sommer, så jeg tenker ikke gjøre noe med det før hjemmebesøket. Vi er også under stadig oppussing...skal prøve å få noen halvferdige prosjekter ferdig til hjemmebesøket, men disse kuratorene er jo mennesker, så jeg vil tro de har forståelse for litt "uryddigheter" under oppussing.

Så vet jag at noen kuratorer vi ta en visning rundt i huset, mens andre er bare i stua og ser ikke på andre rom.

Så det varierer.

Men det går nok finfint, nå gleder jeg meg faktisk til hjemmebesøket og til å komme igang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136138-hjemmebes%C3%B8k/#findComment-847159
Del på andre sider

Hei, du trenger ikke å bekymre deg. Da vi hadde barnevernet på besøk bodde vi på hybel i vårt eget hus. Vi hadde leid ut huset i forbindelse med et utenlandsopphold og måtte som sagt ta i mot barnevernet på en uryddig hybel. Det eneste vi kunne by på var pulverkaffe og croissanter. Besøket var likevel en positiv opplevelse og vi fikk et helt klart inntrykk av at det materielle (som f.eks. boforhold) er sekundært når de vurderer potensielle adoptivforeldre. Jeg vil tro at de aller fleste som ønsker å bli adoptivforeldre har boforhold som kvalifiserer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136138-hjemmebes%C3%B8k/#findComment-847301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...