Gå til innhold

Hvorfor leser du dette innlegget, når du vet det er fra Bibelen?

Anbefalte innlegg

Du klarte ikke å la det være nei...

Du måtte inn å se..

Ok her kommer det:

Jesus sier i Joh.14.2-3

"I huset åt Far min er det mange rom. Var det ikkje så, hadde eg sagt dykk det. For eg går bort og vil stella til ein stad åt dykk.

Og når eg har gått bort og stelt til ein stad åt dykk, kjem eg att og tek dykk til meg, så de skal vera der eg er."

Kva gleder DU deg mest til her i livet?

Eg gleder meg til mange ting..

Men mest av alt til at Jesus kommer igjen for å hente meg!

Kva gleder du deg til?

mvh

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

18

• Sør

6

• Ulv I Faarikaal

6

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Ikke til Allah kommer og henter de vantro:

Allah skal legge de vantro i stabler (8:38). Deretter vil han blinde dem (20:124), og så gi dem "en velkomsthilsen av kokende vann og helvetes brann" (56:93-94). Det overopphetede vannet, som er "som smeltet kobber" (18:28) skal de vantro tvangsdrikke (10:4), samt at det skal tømmes over

hodet på dem "slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter" (22:20, 44:48). Deres ansikter skåldes (18:28). De sammenlenkede ofrene kastes inn i det skåldhete vannet. De hører et brøl idet vannet koker opp, for når de vantro ankommer, er vannet "nær ved å sprekke av raseri" (67:7-8).

Lignenede tekster finnes i DGT, men ikke så malende, detaljert og ivrig som i koranen.

Jeg gleder meg til mer realistiske ting som jeg vet blir oppfylt, og ikke slike ting som kan sidestilles med svarene man får på missekonkurranser når de blir spurt om hva du ønsker deg mest her i verden...."fred på jorden og sånt..."

For det høres ut omtrent som hva du gleder deg mest til.

Jeg gleder meg til slike ting som at våren snart kommer....:-)

Ulv I Faarikaal

Jeg gleder meg til mer realistiske ting som jeg vet blir oppfylt, og ikke slike ting som kan sidestilles med svarene man får på missekonkurranser når de blir spurt om hva du ønsker deg mest her i verden...."fred på jorden og sånt..."

For det høres ut omtrent som hva du gleder deg mest til.

Jeg gleder meg til slike ting som at våren snart kommer....:-)

Jeg gleder meg til butikken går bedre, gutta-boysparty til helga, ny mobiltelefon i morgen, våren og et par andre ting.

Hvordan denne Jesus skulle kunne bidra skjønner jeg ikke. Jeg ønsker ikke bli frelst fra noe, bortsett fra hustyrannen her dah..

Gjest noen ting

Gleder meg til alt jeg opplever med familien min... Gleder meg til vi en gang har egen bolig, og ingen gjeld.. Gleder meg til utdanning er ferdig. Gleder meg til å reise på ferie en gang.. Gleder meg til å få sove en hel natt uten at ungene våkner... Og ja; jeg gleder meg også til Jesus kommer igjen.

Annonse

Gjest gamlebarbie

Som hvor alle sokkene som forsvant i vasken ble av...:)

Ja, vet du, DET gleder jeg meg til også..;-) For hvor ER de, alle sokkene??????? Når jeg endelig har kastet den ene som har vært alene så lenge, kommer den andre frem. Hvor har den VÆRT?????

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Jeg kom inn via 100 nyeste, fordi overskriften "Sokkene, hvor ER de???" vekket min interesse. Ble overrasket over å komme inn på et innlegg som hadde med Bibelen å gjøre.

Du spør hva jeg gleder meg til. Akkurat nå gleder jeg meg til middag.

Gleder meg til de ringer fra det jobbintervjuet jeg var på idag og sier at jeg har fått jobben (kan jo håpe) Gleder meg til min narkomane bror klarer å innse at han trenger hjelp og blir rusfri. (skjer nok aldri) Gleder meg til det blir strengere straffer for voldsdømte. Gleder meg til lille Norge slutter å legge skatter og avgifter på alt.Mest av alt så gleder jeg meg over all den tiden som jeg får sammem med mine elskede i nærmest framtid.

Gjest gamlebarbie

Ja, vet du, DET gleder jeg meg til også..;-) For hvor ER de, alle sokkene??????? Når jeg endelig har kastet den ene som har vært alene så lenge, kommer den andre frem. Hvor har den VÆRT?????

En ekte diskusjon er når man kan hoppe fra en ting rett over til det helt motsatte, på et sekund..;-)

Gjest gamlebarbie

Gleder meg til de ringer fra det jobbintervjuet jeg var på idag og sier at jeg har fått jobben (kan jo håpe) Gleder meg til min narkomane bror klarer å innse at han trenger hjelp og blir rusfri. (skjer nok aldri) Gleder meg til det blir strengere straffer for voldsdømte. Gleder meg til lille Norge slutter å legge skatter og avgifter på alt.Mest av alt så gleder jeg meg over all den tiden som jeg får sammem med mine elskede i nærmest framtid.

Tiga, håper at alt det du gleder deg til går i oppfyllelse.:-)

Utenom å glede meg til Jesus kommer, gleder jeg meg til det blir varmere i været, til jeg slipper å fyre, til sommeren, til ...... ja, har masse å se frem til..:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...