Gå til innhold

Hvorfor leser du dette innlegget, når du vet det er fra Bibelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn morn..

Korfor skal eg skrive seriøse svar til alle som svarer meg useriøst?

+ at alle svar ikkje nødvendigvis trenger ein replikk..

Men eg veit jo at du følger etter mine innlegg i pur trass...

Eller er det for å "passe på"?

Jau jau...

Ein har vel sånnt å gjør på...

Ha ein fin dag!

mvh

Jeg har ikke sagt at du trenger svare på hvert eneste innlegg. Men hvis du går tilbake til bare å poste (uten å svare seriøse innlegg til deg) så er det spamming.

Med vennlig hilsen

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

18

• Sør

6

• Ulv I Faarikaal

6

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gleder meg til Ringenes Herre kommer på DVD

Jupp!

Det er god plass i hylla til den siste extended dvd versjonen...

Stemmer det at filmen kommer opp imot 5 timer? Eller er det berre rykter?

Uansett...

Det skal bli ein fin dag i sofaen...

mvh

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Var middagen god?

I går mekka eg pasta og kjøtt-boller...

Var ganske fornøyd faktisk...

Ha ein fin dag!

mvh

Middagen var fin, fiskekaker og råkost. Ha en god dag!

Skrevet

Jeg gleder meg til mer realistiske ting som jeg vet blir oppfylt, og ikke slike ting som kan sidestilles med svarene man får på missekonkurranser når de blir spurt om hva du ønsker deg mest her i verden...."fred på jorden og sånt..."

For det høres ut omtrent som hva du gleder deg mest til.

Jeg gleder meg til slike ting som at våren snart kommer....:-)

Å bare glede seg til ting en finner realistiske blir jo som å kunn ønske seg ting som en veit ein kan få...

Ein ungår kanskje å bli skuffa, men ein få heller ingen store overaskelser...

Ha ein realistisk bra dag!

mvh

Skrevet

Livet er en gåte, løsningen finnes på baksiden. Ser frem til å finne løsningen.

Hva viss det da er forsent?

mvh

Skrevet

Jeg har ikke sagt at du trenger svare på hvert eneste innlegg. Men hvis du går tilbake til bare å poste (uten å svare seriøse innlegg til deg) så er det spamming.

Med vennlig hilsen

Prøver alltid å svare på innlegg eg oppfatter som seriøse...

Men ikkje alltid tida strekker til!

mvh

Skrevet

Prøver alltid å svare på innlegg eg oppfatter som seriøse...

Men ikkje alltid tida strekker til!

mvh

Hei,

Det forstår jeg godt, men det er jo fint hvis du prioriterer å svare på seriøse innlegg, fremfor å skrive nye.

(Dette er ikke noe spesielt for deg, men generelt.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Å bare glede seg til ting en finner realistiske blir jo som å kunn ønske seg ting som en veit ein kan få...

Ein ungår kanskje å bli skuffa, men ein få heller ingen store overaskelser...

Ha ein realistisk bra dag!

mvh

Jeg kan ønske meg mye og håpe på det beste.

Men å glede seg til noe som er urealistisk virker meningsløst....

Da håper man, men man gleder seg ikke. Dog kan man glede seg over at man har håpet....:-) Men det er en forskjell der, hvis du forstår hva jeg mener?

Gjest Deathwish
Skrevet

Hva viss det da er forsent?

mvh

Dersom det er svar vil jeg nok finne det ut da. Dersom det ikke er svar er jo ingenting relevant alikevel. Bryr meg ikke om hva eventuelle svar er.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Var det bare forkynnelse??

Det var da sannelig en oppfordring til å dele litt av det du gleder deg til..

Kanskje du gleder deg til webbis stenger meg ute fra forumet??

Ha ein fin dag!

Ingen skal stenges ute, selv ikke vår hustyrann, jeg tror at det finnes et hjørne for alle, selv i himmelen.

I det oofentlige rom finnes det et utall som vil fjerne, kneble og jage andre debattanter ved hjelp av trakassering, forfølgelse, fornærmelser og falske anklager. Jeg vi la de holde på til alle har snudd dem ryggen, og de skrumper inn som en vissen blomst.

For tida er jeg opptatt av ekstreme muslimer som forsøker å innføre det samme symbolet i Norge som i Iran før shaen ble styrtet, og et religiøst skrekkregime ble innført.

Litt kristen forkynning skal jeg vel alltids tåle, men som ellers må alle stå opp og forsvare sine synspunkter og verdier. Får man ikke medhold, kan det tyde på at det du driver med ikke har så mye for seg, og du blir en plage.

Jeg håper alle med personlige problemer snakker med andre mennesker og ikke vender seg til en gud. At de oppsøker psykolog og ikke en menighet. Kristne er veldig dårlige psykologer. Man får ikke nye egenskaper ved å lese i bibelen eller erklære seg for kristen. Psykiske lidelser er for profesjonelle med solid utdannelse og ressurser i ryggen, religiøse bør holde seg unna hvis de ikke vil ha liv på samvittigheten.

Skrevet

Jeg kan ønske meg mye og håpe på det beste.

Men å glede seg til noe som er urealistisk virker meningsløst....

Da håper man, men man gleder seg ikke. Dog kan man glede seg over at man har håpet....:-) Men det er en forskjell der, hvis du forstår hva jeg mener?

Og så har vi sikkert forskjellig syn på kva som er realistisk og ikkje...

For meg er det realistisk at Jesus kommer igjen...

Derfor både håper eg at det skjer snart.. og eg gleder meg...

mvh

Skrevet

Ingen skal stenges ute, selv ikke vår hustyrann, jeg tror at det finnes et hjørne for alle, selv i himmelen.

I det oofentlige rom finnes det et utall som vil fjerne, kneble og jage andre debattanter ved hjelp av trakassering, forfølgelse, fornærmelser og falske anklager. Jeg vi la de holde på til alle har snudd dem ryggen, og de skrumper inn som en vissen blomst.

For tida er jeg opptatt av ekstreme muslimer som forsøker å innføre det samme symbolet i Norge som i Iran før shaen ble styrtet, og et religiøst skrekkregime ble innført.

Litt kristen forkynning skal jeg vel alltids tåle, men som ellers må alle stå opp og forsvare sine synspunkter og verdier. Får man ikke medhold, kan det tyde på at det du driver med ikke har så mye for seg, og du blir en plage.

Jeg håper alle med personlige problemer snakker med andre mennesker og ikke vender seg til en gud. At de oppsøker psykolog og ikke en menighet. Kristne er veldig dårlige psykologer. Man får ikke nye egenskaper ved å lese i bibelen eller erklære seg for kristen. Psykiske lidelser er for profesjonelle med solid utdannelse og ressurser i ryggen, religiøse bør holde seg unna hvis de ikke vil ha liv på samvittigheten.

Jupp jupp..

Men..

"Får man ikke medhold, kan det tyde på at det du driver med ikke har så mye for seg, og du blir en plage"

Tipper det er en del folk oppover historien som har kjempet for ting de tror på, uten å få spes medhold...

Det betyr vel ikkje nødvendigvis at de har feil?

Fleirtalet kan ikkje alltid ha rett... kan dei?

--

ang. psykologer vs kristne...

Kan til en viss grad være enig med deg..

Viss eg møter folk med seriøse psykologiske problem er det klart at eg henviser de videre til personer med solide fagkunskaper..

Men det finnes jo også kristne psykologer...

Og dyktige prester (ikkje alle..) som kan hjelpe folk i sjelesorgsamtaler...

Men det kommer ann på den individuelle person og problem..

mvh

Skrevet

Var det bare forkynnelse??

Det var da sannelig en oppfordring til å dele litt av det du gleder deg til..

Kanskje du gleder deg til webbis stenger meg ute fra forumet??

Ha ein fin dag!

du skriver: "Det var da sannelig en oppfordring til å dele litt av det du gleder deg til.."

Og selv gleder du deg bare til å dø, så du får vært sammen med jesus'en din??

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jupp jupp..

Men..

"Får man ikke medhold, kan det tyde på at det du driver med ikke har så mye for seg, og du blir en plage"

Tipper det er en del folk oppover historien som har kjempet for ting de tror på, uten å få spes medhold...

Det betyr vel ikkje nødvendigvis at de har feil?

Fleirtalet kan ikkje alltid ha rett... kan dei?

--

ang. psykologer vs kristne...

Kan til en viss grad være enig med deg..

Viss eg møter folk med seriøse psykologiske problem er det klart at eg henviser de videre til personer med solide fagkunskaper..

Men det finnes jo også kristne psykologer...

Og dyktige prester (ikkje alle..) som kan hjelpe folk i sjelesorgsamtaler...

Men det kommer ann på den individuelle person og problem..

mvh

Det med at alle andre tar feil er velkjent.

Eks: 100 mill fluer tar fullstendig feil, bæsj smaker ikke godt!

Det er jo bedre at de henvender seg til et medmenneske enn en gud, men bare medmennesket kan holde guden utenfor.

Skrevet

du skriver: "Det var da sannelig en oppfordring til å dele litt av det du gleder deg til.."

Og selv gleder du deg bare til å dø, så du får vært sammen med jesus'en din??

Kven sa noko om å dø?

Satser egentlig på å være i livet når Jesus kommer igjen..

Men om eg må gå gjennom døden bekymrer det meg lite..

Dessuten gleder eg meg ikke berre til dette...

Eg har mangen store og mindre ting eg gleder meg til...

Ha ein fin dag!

mvh

Skrevet

Du skriver: "en patologisk trang til å håne alt og alle som ikke sitter på den samme smale planken som du vagler deg på"

*ler*

sier du som kaller alle til venstre for Mussolini for marxister.

Men jeg forbeholder meg retten til å kritisere offentlige personer som forfekter en politikk og en ideologi som forlengst ligger på den historiske søppeldynga.

Om noen skulle ta til seg denne kritikken som personlig hån mot dem selv, så føler jeg ikke at jeg skal bebreides for det.

Du må gjerne diskuterere tro og livssyn for meg, men du burde holde deg for god til å gå løs på personen fordi han ikke er like pragmatisk som deg selv. Ut over det gidder ikke jeg å kommentere dette.

Skrevet

Og så har vi sikkert forskjellig syn på kva som er realistisk og ikkje...

For meg er det realistisk at Jesus kommer igjen...

Derfor både håper eg at det skjer snart.. og eg gleder meg...

mvh

Hvordan noen faktisk kan mene at det er realistisk er mer enn jeg kan begripe.

Hvis man ser nøyere på historien om Jesus, så er det INTET som tyder på noe annet enn at han var en religiøs disippel på linje med alle andre dødlige.

Hvordan noen så kan få seg til å tro at det er realistisk at et menneske som er død kommer tilbake, er som sagt ubegripelig for meg.

Men ønsker og trenger man å ha noe slikt å tro på, så er det helt klart en sak for vedkommende - og vedkommende alene.

Gjest strømpen
Skrevet

Det er mulig å finne løsningen på det uten å vente på "etterlivet". Det dreier seg om riktig bruk av en kombinasjon av relativitetsteorien, kvantematematikk og kaosmatematikk.

"......................"

Særlig kaosmatematikk, tenker jeg..:)

Gjest gamlebarbie
Skrevet

Amen Halleluja!

Da møtes vi gitt...

mvh

Ja, misjonær, kan bli spennende det....:-)

Skrevet

Men kva gleder du deg til??

mvh

Morgendagen :-)

"..................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...