Gå til innhold

Eksamen Psykologi B (videregående), fordypning - hjelp!?

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så ufattelig dum her jeg sitter. Jeg mangler to timer for å ha fullført videregående, og skal ta psykologi B som privatist. Tema for fordypningsemne og oversikt over kilder må være levert senest fredag, og jeg vet ikke om det er forkjølelsen eller stresset som senker hjernekapasiteten min, men jeg SKJØNNER ikke hva det er jeg skal fordype meg i.

"Privatister skal velge ett fordypningsemne innenfor området mellom-menneskelige forhold, opplevelse og erfaring. Her skal man vise at man kan bruke psykologiske begrep, teorier og metoder. Man skal i tilegg kunne vurdere sin egen arbeids- og læringsprosess og resultatet/produktet av arbeidet"

Jeg skjønner det ikke. Er det jeg som er komplett idiot? Hva skal fordypningsemnet mitt være? Hvor skal jeg finne det? Jeg har ikke råd til boka før om ei uke, så jeg kan ikke lete etter svar i den. Det står en URL hvor man skulle kunne finne læreplanen for psykologi B, men den funker selvfølgelig ikke, og jeg vet ikke om den vil være til hjelp uansett. Er det NOEN som har hatt denne eksamenen og kan komme med forslag til ting jeg kan ha fordypning i? Og vil det holde at jeg bare oppgir boka som kilde? Det er like før jeg griner her...

Fortsetter under...

Ring en lærer på en vderegående skole, han/hun vil sikkert kunne svare deg (spør kontorpersonalet om hvem som har faget).

Du kan også ringe de som er ansvarlige for url-en.

Sjekk om bibliotek i nærheten av deg kan ha boka.

Gå på butikken og snikles i boka, evt snakk med dem og forklar problemet, kanskje du kan betale om ei uke?

Stå på! Du klarer dette!!

Ikke la dette psyke(!) deg ut, det er uklart formulert, det er IKKE du som er tett.

Av det jeg hadde var det adferdsrelatert og relasjonsorientert. jeg hadde det i henhold til organisasjon, så vi startet med Gestalt, emosjoner og persepsjon. Dette var 1. året på høyskole, så jeg er ikke sikker på hvordan det harmonerer med det du skal ha, men det skal vel i aller fleste tilffeler være det det bygges videre på.

Oi. Tror du har det litt travelt.

Jeg ville dratt på skolen og snakket med faglærer for å klargjøre hva dette betyr. Boka kan du kanskje låne på skolebiblioteket eller faglærer har kanskje en ekstra?

Yess, jeg hadde glemt av hele greia. Ringte skolen i dag og fikk utsatt det til slutten av neste uke sånn at jeg får kjøpt boka og kanskje forstått litt mer først *phew* :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...