Gå til innhold

aloe vera plante-hvordan stelle/plante

Anbefalte innlegg

Gjest blad som falt av...
Skrevet

Skal man sette bladet i vann (vannet blir sort, men kommer det røtter?), eller kan det plantes direkte i jord?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror man planter det direkte i jorda.

Det er en planteside på nett men jeg husker ikke hvor den er men der står omtrent alt man trenger.

Skrevet

Jeg tror man planter det direkte i jorda.

Det er en planteside på nett men jeg husker ikke hvor den er men der står omtrent alt man trenger.

Ok:) Jeg klarer visst ikke passe på denne planten min. Bladene blir helt slappe og knekker av.

Skrevet

Ok:) Jeg klarer visst ikke passe på denne planten min. Bladene blir helt slappe og knekker av.

Du er ikke alene om det :o)

Skrevet

Du er ikke alene om det :o)

Men går det an å få de knekte grenene til å slo rot? Jeg har sat dem i vann så de holder seg friske, men går de an å plante om?

Skrevet

Men går det an å få de knekte grenene til å slo rot? Jeg har sat dem i vann så de holder seg friske, men går de an å plante om?

Ja, det skal gå an. Jeg har plantet aloe vera blader men siden jeg ble uvenner med ham som eide dem, vet jeg ikke hvordan det gikk med dem :o)

Annonse

Skrevet

Ja, det skal gå an. Jeg har plantet aloe vera blader men siden jeg ble uvenner med ham som eide dem, vet jeg ikke hvordan det gikk med dem :o)

Mine knekker på midten, så planten ser ganske slapp ut. Og plutselig måtte jeg ta bort et blad som var råtnet ved jorden (den fikk ikke for mye vann... tror jeg).

Skrevet

Mine knekker på midten, så planten ser ganske slapp ut. Og plutselig måtte jeg ta bort et blad som var råtnet ved jorden (den fikk ikke for mye vann... tror jeg).

Jeg tror jeg hadde prøvd å tørke den ut litt.

Men prøv og finn de sidene på nettet. Tror de var danske.

Skrevet

Bare sette grenen rett ned i jorden altså?

Skrevet

Bare sette grenen rett ned i jorden altså?

Ja, det gjorde i hvert fall jeg. De så bra ut siste gangen jeg så dem.

spar1365380641
Skrevet

Ja, man kan sette dem rett ned i jorda.

Jeg har akkurat plantet om Aloe Vera planten min fordi den var så stor. Jeg satt "grenene" jeg tok av i vann i noen dager, så rett opp i en potte. Det går bra det!

Skrevet

Jeg setter det rett i jorda.

Og jeg har hele huset fullt av aloe-vera planter, for de sprer seg som ild i tørt gress.

Vel .. nesten da!

Skrevet

.. ellers vil jeg tilføye at den like LITT gjødsel, men ikke mye. Ikke like lite vann som kaktus, og absolutt mindre enn vanlige grønnplanter.

Annonse

Skrevet

Jeg skal prøve å redde planten min.. Den er altså ganske grei enda, men noen blader holder på å knekke igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...