Gå til innhold

FU: Utsetter og deler dere opp regninger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en regningskonto som vi overfører et fast,månedlig beløp til, fra hver vår lønnskonto.

Beløpet er litt høyere enn de faste månedlige utgiftene, og det som går over, brukes til ekstra store regninger og/eller uforutsette utgifter.

Fungerer veldig greit, særlig for meg som er helt ubrukelig til å holde orden på økonomien.

Annonse

Vi betaler med en gang..bestandig. Visste faktisk ikke at det gikk an å dele opp regningene engang jeg!

Jeg så noen stille spørsmålet "hva hvis dere ikke har penger" til noen andre under der..det har vi - bestandig! Det er snakk om å planlegge, man vet jo stort sett om de regningene som kommer..og vi er bare studenter..men heldigvis har vi fedre begge to, som blar opp lommeboka når det trengs..

Kizza1365380506

Yess, det gjør jeg hele tiden. Spesielt nå når det er så store regninger som kommer. Forsikring osv har jeg delt i to. Så betaler jeg det jeg har råd til. Gambler litt der og har fått meg ett par overraskelser men det er jo min egen feil så det får jeg ta.

Mvh

Gjest rik eller fornuftig?

Helt fram til i fjor var januar en grusom måned for meg. Gikk bare og ventet på det lille kjøpeutbyttet jeg fikk på Coop for å få kjøpt litt mat, alle store regninger kom da og jeg var blakk til langt ut i april.

Så fikk jeg delt opp forsikringen, den er den største utgiftsposten ved siden av boliglån. I år hadde jeg faktisk 10000 i pluss på budsjettkontoen allerede før februarlønna kom inn i dag. Føler meg rik!

Jeg gjør det så godt som aldri. Jeg orker ikke ha sånt hengende over meg. Jeg betaler dem heller med en gang og har det unnagjort. Men jeg prøver å planlegge sånt i forkant, setter av penger, sørger for å ha oversikten når de store dukker opp (strøm, kvartalsregninger o.l.).

Pussig at dette spørsmålet skulle dukke opp nå, for nå i januar er det første gang jeg har gjort det med to regninger (utsettelse). Men av bestemte grunner hadde jeg en inntekt som var flere tusen mindre enn normalt i januar, så det er kanskje ikke så rart at jeg for en gangs skyld ikke greide alle.

Kizza1365380506

Vi betaler med en gang..bestandig. Visste faktisk ikke at det gikk an å dele opp regningene engang jeg!

Jeg så noen stille spørsmålet "hva hvis dere ikke har penger" til noen andre under der..det har vi - bestandig! Det er snakk om å planlegge, man vet jo stort sett om de regningene som kommer..og vi er bare studenter..men heldigvis har vi fedre begge to, som blar opp lommeboka når det trengs..

Vel der har du cluet. Jeg har ingen fedre som blar opp om det trengs. Jeg tenkte som deg. Kunne ikke forstå at noen var blakk i slutten av lønningsmåneden. Nå, etter at vi fikk barn vet jeg bedre. Man skal være forsiktig med å uttale seg for bombastisk om slike ting. Plutselig kommer det igjen som en boomerang.

Mvh

Man kan ikke betale 20 000 i regninger når man har 15 000 og skal leve en mnd ved siden av. Da ordner man og deler og betaler regninger for 12 000 og har 3 000 til mat og bensin.

Jeg har aldri fått fem øre av foreldrene mine etterat jeg flyttet hjemmenifra.

Annonse

Enkelt å være selvtilfreds når man har foreldre som gidder å betale for en.

Jeg kunne aldri tenke meg å gå til foreldrene mine og be om penger. Jeg er voksen og bor for meg selv og synes jeg skal klare meg selv. Hadde det vært virkelig krise så kanskje.

Vi har alltid nok penger, vi vet når de største regningene kommer så det blir ikke noe sjokk. Sparekontoen kan jo evt også bli brukt.

Jeg vet også når de store kommer og gruer meg hver gang. Men jeg har ingen sparekonto, den er tom helt til skattepengene kommer. Nå er skattepengene brukt opp, litt etter litt.

Jeg vet også når de store kommer og gruer meg hver gang. Men jeg har ingen sparekonto, den er tom helt til skattepengene kommer. Nå er skattepengene brukt opp, litt etter litt.

Huff, kan ikke være lett. Nå er vi to da, og selv om jeg er student med deltidsjobb og tjener omtrent ingenting, så tjener han veldig bra og det hjelper jo på. Tør ikke tenke på hva jeg skulle gjort alene. Den som sier at penger ikke gjør en lykkelig har tydeligvis ikke prøvd å leve uten...

Huff, kan ikke være lett. Nå er vi to da, og selv om jeg er student med deltidsjobb og tjener omtrent ingenting, så tjener han veldig bra og det hjelper jo på. Tør ikke tenke på hva jeg skulle gjort alene. Den som sier at penger ikke gjør en lykkelig har tydeligvis ikke prøvd å leve uten...

jeg er helt enig :o)

Nei, vi betaler alle regninger når de kommer. Heldigvis slipper vi sånne økonomiske bekymringer. Og ja, jeg vet vi er heldige.

Det trenger ikke å være bare flaks. Jeg har 10 000 utbetalt i måneden og betaler også alle regninger når de kommer. Med en strukturert økonomi klarer jeg meg fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...