Gå til innhold

FU: Utsetter og deler dere opp regninger?

Anbefalte innlegg

Det trenger ikke å være bare flaks. Jeg har 10 000 utbetalt i måneden og betaler også alle regninger når de kommer. Med en strukturert økonomi klarer jeg meg fint.

Ja, prioritering og økonomisk planlegging er også veldig viktig!

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Huff, kan ikke være lett. Nå er vi to da, og selv om jeg er student med deltidsjobb og tjener omtrent ingenting, så tjener han veldig bra og det hjelper jo på. Tør ikke tenke på hva jeg skulle gjort alene. Den som sier at penger ikke gjør en lykkelig har tydeligvis ikke prøvd å leve uten...

Det gjør deg kanskje ikke nødvendigvis lykkelig, men det gjør definitivt livet letter.

:o)

Det trenger ikke å være bare flaks. Jeg har 10 000 utbetalt i måneden og betaler også alle regninger når de kommer. Med en strukturert økonomi klarer jeg meg fint.

Jeg har over 10 000 i faste regninger hver mnd, Husleie, lån, telefon, SFO, skole og strøm. Det pleier å gå rundt men slett ikke alltid.

Vel der har du cluet. Jeg har ingen fedre som blar opp om det trengs. Jeg tenkte som deg. Kunne ikke forstå at noen var blakk i slutten av lønningsmåneden. Nå, etter at vi fikk barn vet jeg bedre. Man skal være forsiktig med å uttale seg for bombastisk om slike ting. Plutselig kommer det igjen som en boomerang.

Mvh

Jeg vet jeg er heldig, ikke alle har foreldre som kan stille opp bestandig. Både søsknene mine og jeg vet at vi kan komme til foreldrene våre når som helst vi måtte trenge det, og få det vi ber om.

Det er ikke noe jeg har dårlig samvittighet for, de har mer enn nok penger uansett, og de liker dessuten å hjelpe oss der det trengs.

Kizza1365380506

Jeg vet jeg er heldig, ikke alle har foreldre som kan stille opp bestandig. Både søsknene mine og jeg vet at vi kan komme til foreldrene våre når som helst vi måtte trenge det, og få det vi ber om.

Det er ikke noe jeg har dårlig samvittighet for, de har mer enn nok penger uansett, og de liker dessuten å hjelpe oss der det trengs.

Jeg sier ikke at du skal ha dårlig samvittighet. Vi hjelper jo våre barn så godt som vi kan også. Har en datter som har begynt på skole i Oslo og bor på hybel. Det jeg sier er at man ikke skal gå rundt å ikke helt forstå hvor trangt andre kan ha det. Boomerangeffekten. Plutselig får du det rett i ansiktet igjen.

Sier ikke at DU gjør det, bare sånn generelt. :o)

Mvh

Jeg registrerte regninger for over 10.000,- for et par dager siden. De siste dagene har jeg fått regninger på nesten 10.000,- til. Men våren er den verste tiden. Tidligere år måtte jeg ofte be om lønnsforskudd. I fjor jobbet jeg imidlertid så mye overtid, at jeg fikk satt en reserve over på en sparekonto, så jeg får tære på den.

Annonse

Vi betaler med en gang..bestandig. Visste faktisk ikke at det gikk an å dele opp regningene engang jeg!

Jeg så noen stille spørsmålet "hva hvis dere ikke har penger" til noen andre under der..det har vi - bestandig! Det er snakk om å planlegge, man vet jo stort sett om de regningene som kommer..og vi er bare studenter..men heldigvis har vi fedre begge to, som blar opp lommeboka når det trengs..

På generelt grunnlag blir det du sier helt feil. Planlegging hjelper ikke om en ikke har nok midler til å dekke de utgiftene man har. Det fungerer sikkert for deg, men det er ikke bare fordi du er flink til å prioritere, men også fordi du har nok midler og at du kan få hjelp når det trengs av familie.

Vi betaler med en gang..bestandig. Visste faktisk ikke at det gikk an å dele opp regningene engang jeg!

Jeg så noen stille spørsmålet "hva hvis dere ikke har penger" til noen andre under der..det har vi - bestandig! Det er snakk om å planlegge, man vet jo stort sett om de regningene som kommer..og vi er bare studenter..men heldigvis har vi fedre begge to, som blar opp lommeboka når det trengs..

Med pappas lommebok tilgjengelig må det være en grei sak 'å bare planlegge og prioritere', ja.

Med pappas lommebok tilgjengelig må det være en grei sak 'å bare planlegge og prioritere', ja.

Jeg spør bare foreldrene mine etter penger når jeg må, prøver som oftest å unngå det med mindre det er noe spesielt..foreldrene mine betalte depositum på leiligheten (langt over 20 000, hadde selvfølgelig ikke penger til det selv når jeg bare har studielån) og bærbar pc, samt litt småtteri som kjøleskap og sånt, da det jeg hadde gikk i stykker. Vanlige regninger, som strøm, telefon osv pleier jeg å betale selv så lenge jeg har penger, og da må jeg planlegge og prioritere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...