Gjest Det tror jeg, jaffal Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Før var det ikke likestilling. Mannen jobbet og forsørget familien, og damene var hjemme og stelte på kjøkkenet og passet barna. Etter hvert når dette ble forandret kom flere og flere kvinner i jobb, hus og hjem ble mer og mer et felles ansvar. Slik det er i dag. Men den mest ekstreme likestillingsgjengen er vel ikke fornøyd med at ting er likt. De mener vel at det skal gå så langt at mannen sitter hjemme på kjøkkenet med ungene, og kvinnen skal forsørge familien. Hvis dette skjer, så vil ting atter begynne å forandre seg. Kvinnene vil si: de derre mennene sitter hjemme hele tiden og gjør ingenting, bare tar en tur i parken med ungene i ny og ne. Så vil alt gå motsatt vei igjen, helt til vi er tilbake slik vi begynte. Og så vil det fortsette slik, som en evig karusell! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136399-et-tankeeksperiment-om-likestilling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakel Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Nei det tror jeg ikke MEN, jeg forundrer meg over at kvinner har vært "underlegen" mannen i mange. mange, mange, mange flere år enn de har vært "likestilt". Vi er enda bare i den spede start av noe som kan ligne likestilling, og alt er ikke helt helhjerta heller (les: Yggeseth/hoppjentene). er ikke DET rart da? HVORFOR har gjorde ikke f.eks jentene opprør allerede i steinalderen, -bare slo dem i hue med kølla, liksom!? Er det "naturlig" for oss å gjøre som mannfolka sier? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136399-et-tankeeksperiment-om-likestilling/#findComment-849775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håken Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Nei det tror jeg ikke MEN, jeg forundrer meg over at kvinner har vært "underlegen" mannen i mange. mange, mange, mange flere år enn de har vært "likestilt". Vi er enda bare i den spede start av noe som kan ligne likestilling, og alt er ikke helt helhjerta heller (les: Yggeseth/hoppjentene). er ikke DET rart da? HVORFOR har gjorde ikke f.eks jentene opprør allerede i steinalderen, -bare slo dem i hue med kølla, liksom!? Er det "naturlig" for oss å gjøre som mannfolka sier? "MEN, jeg forundrer meg over at kvinner har vært "underlegen" mannen i mange. mange, mange, mange flere år enn de har vært "likestilt". Vi er enda bare i den spede start av noe som kan ligne likestilling" Du ser ikke universet med klare øyne, min kjære. så mange år er det ikke i forhold til universets eksistens. Et år er ingenting. Ditt liv er ingenting. Årene vil gå, og mennesket vil en dag se alt fra et annet synspunkt enn du gjør nå. Det vil komme en dag da mennesket utslettes. "If there is anything we have learned from history... it's that no spiecies last forever..." Ikke la ditt menneskelige instink "mennesket er enestående" forblinde virkeligheten. For øvrig er det vel en grunn til at kvinner bærer barnet og har morsinstinkt. Ja, likestillingen edrer kanskje tilværelsen for de voksne. Når skal fokusen legges på hva som er best for barna? At barna plasseres i barnehager før de har fylt året ganger vel neppe dets oppvekst selv om de voksne har en slags misforstått oppfatning om at det skaper likestilling mellom dem.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136399-et-tankeeksperiment-om-likestilling/#findComment-850495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.