Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er ti år siden jeg tok lappen, og ble påkjørt for første gang for et par timer siden.

Full rush, og jeg kommer inn fra påkjøringsfeltet, og ser en passende luke foran en trailer.

Blinker meg inn, og kommer over i den aktuelle filen, når trafikken plutselig sakner foran meg. Jeg bremser, og skal rette opp bilen, da traileren bak med kjører inn i bakre lykt på venstre side, og dytter meg fremover slik at bilen blir bulket rundt lykten.

Litt sjokkert kommer jeg meg ut av bilen, som er helt innenfor den aktuelle filen, og møter denne svenske trailersjåføren, som skylder på meg....

Andre regler i Sverige tydeligvis!

Prøver å forklare at den som ligger bak har ansvaret for å ikke kjøre inn i de som ligger foran, men han mener at jeg har skylden, fordi jeg trengte meg inn såpass nært hans front at han ikke kunne se meg.

Helt feil, jeg er ikke typen til å trenge meg inn foran en gigantisk trailer og risikere å bli påkjørt.

Jeg tror nok heller at han ikke fulgte med på trafikken, og derfor fortsatte i samme tempo da trafikken saknet, slik at han bulket bilen min.

Er det mulig da at han ikke ser bilen min, når jeg så og si hadde rettet den ut i samme fil foran ham? Den er jo en lang stasjonsvogn. Hadde han bulket meg på vei inn i filen, hadde det jo vært en helt annen sak.

Han sier på den ene siden at han ikke så meg, og mener på den andre siden at han vet hvordan jeg kjørte inn foran ham.

Litt problematisk å tegne situasjonen på skademeldingsskjema. Vi måtte til slutt legge ved to versjoner, der hans viser bilen min på tvers av filene.

Latterlig.

Da haddde han vel heller bulket bilen min midt på langsiden.

Uff, jeg ble veldig frustrert av dette, og han ver til de grader frekk og hissig, så jeg skulle gjerne ha hørt noen meninger om denne hendelsen.

Er det tvil om dette hans skyld tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136403-nettopp-blitt-p%C3%A5kj%C3%B8rt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...