Gå til innhold

Alternativ behandling mot søtsug

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest en i samme båt

Jeg har det som deg, men har klart å kurere meg selv i noen lange perioder (skal begynne igjen nå).

Løsningen er å klare å holde seg uten sukker/søtt i et par uker - da forsvinner søthungeren. (selv om det er tøft mens det står på). Man blir nemlig kjemisk avhengig av søtt på liknende måte som med sigaretter - men når man først klarer å venne seg av med det, vil søthungeren minske betraktelig.

Spis masse frukt og grønnsaker i steden, prøv deg fram med nye ting. F.eks. avocado med cottage cheese erutrolig godt, likeens selvblandet fruktsalat m.cottage cheese, solsikkefrø blandet med rosiner (som kinosnacks).

Ha alltid frisk frukt og selleri/skrelte gulrøtter stående framme. Og fjern absolutt alt godteri/brus osv fra huset!

Det kan være tøft i begynnelsen. Så belønn deg selv ofte, feks kjøp en cd til deg selv hver uke du har klart å ikke spise godteri...

Krom bør du også ta, det er det klassiske naturpreparatet for å minske søthunger. Men det må tas noen uker før det virker.

Jeg vet at dette hjelper, for jeg har som sagt klart det før. Dessverre fikk jeg et tilbakefall etter en kjærlighetssorg der jeg begynte å trøstespise...

Men nå begynner jeg altså på nytt!!

Lykke til, både til deg og meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...