Gå til innhold

amming og ostoporose


lkb

Anbefalte innlegg

Etter anorexi for en del år siden fikk jeg konstantert ostoporose. Etter bruk av østrogener og normalvekt igjen viste det på bilder for ca 3 år siden at det var betydelig bedring i beintettheten , men at jeg lå i nedre normalområdet til ostopeni . Jeg skal nå snart ha mitt første barn, er selv 34 år gammel. Kan jeg amme? Vil det tappe kalkressursene mine mye. Jeg er ikke så lysten på å amme, men gjør det for barnet skyld en tid dersom det gårt bra helsemessig for meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære lkb. Det er studier som viser at det kan bli noe forandring i bentetthet ved amming, men dette retter seg når ammingen avtar.Om du har et variert kosthold og nå ikke har anorexi, skulle det ikke være noen grunner til at du ikke kan amme nå. Du kan også ta Calsiumtabletter. Ta eventuelt kontakt med forum for ernæring om du ønsker mer informasjon eller veiledning i forhold til kosthold.Håper at du får bra med hjelp i forhold til ammestarten og ikke press deg selv om du føler at dette ikke er riktig for deg. Det viktigste er jo all tryggheten og nærheten du kan gi barnet. Oppleves ammingen bare vannskelig og for nær er det viktig at du revurdere dette. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...