Gå til innhold

Hentereise, Etiopia

Anbefalte innlegg

Det er langt frem, men jeg sitter her og tenker på hentereisen til Etiopia.

Hvordan foregår overtakelsen? Treffer man barnet flere ganger før den endelige overtakelsen, eller blir barnet "utlevert" første dagen evt. siste dagen på hentereisen.

Reiser man stort sett alene, eller er det vanlig at man reiser i små grupper?

Det hadde vært hyggelig å høre erfaringer fra dere som allerede har vært der og hentet deres barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136576-hentereise-etiopia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei May M.

Vi har to gutter fra Etiopia på 3,5 og 1 år. Minsten hentet vi i juni.

Som regel reiser det flere par sammen for å hente barna, men det skjer også at man reiser alene.

Dagen etter ankomst blir man hentet på hotellet av sjefen på barnehjemmet og reiser direkte til Amba (barnehjemmet).

Her får man barnet med en gang. Vi var ca. 2 timer på Amba før vi reiste tilbake til hotellet med barnet. Det er vanlig å ta med barnet med en gang.

Oppholdstiden i Etiopia er ca.10 dager.

Disse ti dagene kan man bruke til å reise litt rundt med en av Taxisjåførene som AF anbefaler.

Du har enormt mye å glede deg til. Vi har hatt to fantastiske hentereiser til Etiopia.

Lykke til.

Hilsner fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136576-hentereise-etiopia/#findComment-851097
Del på andre sider

Hei May M.

Vi har to gutter fra Etiopia på 3,5 og 1 år. Minsten hentet vi i juni.

Som regel reiser det flere par sammen for å hente barna, men det skjer også at man reiser alene.

Dagen etter ankomst blir man hentet på hotellet av sjefen på barnehjemmet og reiser direkte til Amba (barnehjemmet).

Her får man barnet med en gang. Vi var ca. 2 timer på Amba før vi reiste tilbake til hotellet med barnet. Det er vanlig å ta med barnet med en gang.

Oppholdstiden i Etiopia er ca.10 dager.

Disse ti dagene kan man bruke til å reise litt rundt med en av Taxisjåførene som AF anbefaler.

Du har enormt mye å glede deg til. Vi har hatt to fantastiske hentereiser til Etiopia.

Lykke til.

Hilsner fra

Hei!

Jag kan ikke svare på spm ditt, for vi er såvidt startet prosessen. Men vi skal også adoptere fra Etiopia, så jeg tenkte du kanskje ville skrive mail med meg?

Er godt å ha noen som går akkurat samme løypa :)

Min mail-adr er: [email protected]

Spennende at dere også har valgt Etiopia, og jeg håper å høre fra deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136576-hentereise-etiopia/#findComment-851163
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...