nöytrala Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 noen som vet hva jeg skal gjöre? er så fortvila. det hele ender med at vi gråter begge to... ho tar i med hele kroppen, spenner i fra og blir sprutröd i ansiktet og begynner å hyle/gråte/furte. jeg holder litt igjen med hånda mi, er det feil av meg? jeg vil så gjerne få det her til å funke. hun er 12 uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136578-hun-drar-s%C3%A5-ille-i-br%C3%B6stvorta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Prøv å bare amme mens dere ligger i sengen, det kan hindre henne i å kaste hodet bakover. Ha fingeren klar ved kinnet hennes, slik at hvis hun drar, putter du fingeren din umiddelbart inn i munnen hennes (i munnviken), da forsvinner vakumet, og hun slipper taket. Å klemme henne (forsiktig) for nesen har samme virkning, hun må slippe for å få puste.. (Dette er gode råd når hun senere får tenner og kanskje biter også!) Slike problemer er store når det pågår, men går som oftest fort over. Hold ut en uke eller to, så er antageligvis alt ok igjen. Til tross for slike problemer er det utrolig greit å kunne amme lenge, så hold ut. Hvis et bryst blir så sårt at du ikke orker, så pump det vonde brystet ofte for å holder produksjonen høy, og (la pappaen) gi utpumptet melk fra flaske (i tillegg til at du ammer liggende fra det gode brystet). Du kan leie elektrisk pumpe hvis du trenger, spør helsesøster. Ikke press hodet til babyen mot deg, det vil trigge refleksen hennes til å dra hodet yterligere tilbake. Bruk fingeren i munnviken eller klem forsiktg sammen nesen. Legen / helsestasjonen kan gi resept på nesespray som letter utdrivningsrefleksen, det kan gjøre henne mindre utålmodig og irritert (som kanskje er grunnen til at hun drar i brystet). Sørg for at hun alltid har hele brystvorten (og alt det fargede rundt) inni munnen, hvis hun ikke har godt tak, bruk triksene over til å få henne til å slippe, og sørg for at hun får godt tak på nytt. Ring ammehjelpen, de vet mye! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136578-hun-drar-s%C3%A5-ille-i-br%C3%B6stvorta/#findComment-851732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letta Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Som sagt under; prøv å amme mens du ligger. Det gjør jeg med min sønn når han drar hodet bakover. Pakker dyna godt rundt kroppen hans og min, fra skuldrene hans og nedover. Han har hodet fritt, men drar det ikke så mye bakover når han ligger på denne måten. Jeg har også smokken hans i beredskap, slik at han kan få den og roe seg med før vi prøver på nytt. Jeg tror sønnen min gjør dette fordi han er sulten og blir irritert når melka ikke kommer med en gang. Har også gitt han litt sukkervann med sprøyte inn i munnen når han har holdt på som verst, for at han skal forbinde puppen med noe positivt. En liten sprut inn i munnen, og så "koble på" puppen. Er vel ikke helt etter boka men....... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136578-hun-drar-s%C3%A5-ille-i-br%C3%B6stvorta/#findComment-852111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.