Gå til innhold

Råd om reiseapotek til Kina

Anbefalte innlegg

Bør vi ta med lus/skabb-middel til Kina? Det står på en av pakkelistene vi har, men magefølelsen min sier at det ikke kan være nødvendig. Er det noen som har erfart at dette har vært lurt å ha med?

Hvor mange tåteflasker bør vi ta med? (Skal bruke engangsposer.) Hvordan skal vi få vasket tuttene?

Takk for all hjelp fra dere som har erfaring!

Hilsen en reiseklar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136580-r%C3%A5d-om-reiseapotek-til-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde med lus/skabbemiddel og lusekam i 1998. Det var ikke nødvendig. Ved neste reise 2001 veide vi frem og tilbake, men tok det ikke med. Fikk heller ikke behov for det. Mange barnehjem er blitt rustet opp vesentlig de siste årene. Det er nok fremdeles en del forskjeller fra sted til sted. Foreslår dere spør adopsjonsforeningen hvilken erfaring de har med stedet dere skal til (hvis de har vært og hentet der før, da).

Mener å huske at vi hadde med to store og to små tåteflasker (vi brukte ikke engangsposer). Første gangen hadde vi stor vannkoker på rommet, og den kokte vi alt i. Andre gangen var vannkokerne blitt mye mindre, men vi fikk det da til på et et vis. Smokkene var ikke noe problem å koke ordentlig, men med flaskene ble det litt på halv tolv. Det gikk imidlertid fint. Det er vel mest med små babyer man må være nøye med kokingen, tror jeg.

God tur! GLEDE DERE!

Hei!

Vi var og hentet datteren vår i desember og trengte ingen lusemiddel el. lign (tenkte ikke på det en gang...)

Vi hadde med oss 2 flasker med engangsposer, og jeg tror det var ca 50 poser tilsammen. Det holdt for oss.

Silje var da 11 måneder og vi kokte ikke tuttene, men skylte dem i kokt vann. Som ahg sier gjelder nok det med koking mere for mindre barn.

God tur!

Vi hadde ikke behov for hverken lus eller skabb middel, men det er lurt å ta med.

Noen vi kjenner fikk skabb alle sammen og slett en stund med å bli kvitt det etter hjemkomst.

Tips: mange av barna i vår gruppe var forkjølet - og medisinen vi ble tilbudt for hoste var altfor sterk iforhold til alderen: ta med hostesaft beregnet på barn.

Lykke til!

Gjest sofie32+1

Vi hadde med lus/skabbemiddel og lusekam i 1998. Det var ikke nødvendig. Ved neste reise 2001 veide vi frem og tilbake, men tok det ikke med. Fikk heller ikke behov for det. Mange barnehjem er blitt rustet opp vesentlig de siste årene. Det er nok fremdeles en del forskjeller fra sted til sted. Foreslår dere spør adopsjonsforeningen hvilken erfaring de har med stedet dere skal til (hvis de har vært og hentet der før, da).

Mener å huske at vi hadde med to store og to små tåteflasker (vi brukte ikke engangsposer). Første gangen hadde vi stor vannkoker på rommet, og den kokte vi alt i. Andre gangen var vannkokerne blitt mye mindre, men vi fikk det da til på et et vis. Smokkene var ikke noe problem å koke ordentlig, men med flaskene ble det litt på halv tolv. Det gikk imidlertid fint. Det er vel mest med små babyer man må være nøye med kokingen, tror jeg.

God tur! GLEDE DERE!

Vi hadde med en liten vannkoker som vi kokte smokkene i og så brukte vi engangsposer i flaskene.

Vi hadde vel med 2 store og en liten flaske.

Vi hadde med skabb/lusemiddel, men trengte det ikke. En annen ting vi hadde med var miniklyx og den fikk vi bruk for da vesla vår var veldig plaget med forstoppelse de første dagene.

(ps. Husk å ikke fylle kokende vann i posene til flasken. Jeg gjorde det siste dagen for at melka skulle holde seg varm et par timer. Da jeg ristet flaska sprakk posen i bunnen og jeg fikk et skikkelig brannsår på brystet. Det tok 1 1/2 år før det var skikkelig grodd!)

Når det gjelder reiseapotek kan du ikke fått tatt med nok..Vi hadde med medisiner for alle tenkelige situasjoner og det er vi glade for. Om du ikke har bruk for det så kan det være noen andre på reisegruppa som trenger noe som de har glemt....Det skjedde med oss...Bedre føre var synes jeg.Dessuten hadde det vært et svare strev å få riktige medisiner der vi var for engelsken i vår provins var veldig dårlig hos de fleste.

I beijing er det anderledes, men der er man jo bare noen få dager, så det hjelper lite.

hilsen

Annonse

Vi hadde med:

- 2 store AVANT flasker beregnet for engangsposer

- 4 smokker til flaskene

- 50 engangsposer

Posene er jo bare å hive, hvis det var melkesøl i flasken vasket vi flasken først og skylte deretter i kokende vann. Smokkene kokte vi i vannkokeren. Det gikk veldig bra.

Ellers hadde vi med:

- febernedsettende og hostesaft for barn

- noe mot diaré og noe mot forstoppelse

Vi hadde ikke med lus- eller skabbmiddel ..... og hadde heller ikke bruk for det.

Hvis man vet om andre man skal reise sammen med så kan det være greit å fordele hva man tar med seg - det skal godt gjøres at alle får bruk for alle sorter medisin og hele forpakningen man har med seg.

Ellers har i alle fall VB guider som ordner det meste. 3 av barna i vår gruppe trengte legetilsyn og fikke det på dagen ..... og medisiner ble også ordnet samme dag ..... så akkurat det ville jeg ikke vært så redd for.

Lykke til!

Kjenner at det kribler litt hos meg også.

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...