Gå til innhold

hvorfor ble litteraturen så individorientert i siste delen av hundreåret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ugga Bugga

Kanskje fordi samfunnet har blitt mer individorientert?

Fordi vi er mer opptatt av oss selv enn fellesskapet? På grunn av økt velstand som gjør det enklere for oss å realisere oss selv og våre egne interesser?

Litteraturen ble individorientert på grunn av TV'ens framgang... Tvserier fra USA og omegn var veldig individsentrerte, og på grunn av tv'en popularitet, så herma selvsagt bokforfattere.... De så at ting basert på individ var populært, og begynte å skrive om individet... Det at det ikke fantes mer krig og elengidhet, så måtte de jo skrive om noe... Psykologi ble og et interessant tema, folkl ble mer bevisst på hvordan de tenkte... Det kan også ha vært en faktor....

Du må nesten ikke spørre metg hvorfor jeg veit dette, fordi jeg gjør ingenting på skolen.... Skulle ønske jeg gjorde det da, dette er ikke for å skryte... men av en eller annen grunn så har dette hengt igjen... nesten litt skummelt...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...