Gå til innhold

Smerter/ømhet i nyreregion(?)


Gjest Heckam

Anbefalte innlegg

Dette innlegget la jeg inn på allmennmedisin igår. Fikk svar på det idag. Men det slo meg plutselig at det kanskje kan ha hatt noe med trening å gjøre?

Jeg begynte på et grunnleggende styrke programm på helsestudio for en måned og to siden. Tenkte at noe slikt kanskje kunne ha noe å gjøre med smertene mine, siden jeg bruker kroppen på en måte jeg aldri har brukt den på før.

Håper på svar.

Gårsdagens innlegg:

Smerter/ømhet i nyreregion(?)

Jeg er en gutt på 19 år som har hatt smerter i høyre side i noen uker nå, litt ut mot ryggen (der hvor jeg tror nyren ligger). "Cluet" med disse smertene/ømheten er at jeg kun kjenner dem når jeg trykker på de nederste ribbeina/strekker meg eller ligger, sitter på en spesiell måte/puster kraftig ut. Jeg trener mye, og har ingen problemer med formen, og jeg orker like mye som før, så smertene plager meg ikke på denne måten. Urinen (som jeg antar har endel med nyrene å gjøre, og hvis smertene formodentlig skulle ha noe med nyrene å gjøre) er helt i orden. Jeg føler meg ikke syk nok til å bruke penger på lege, men smertene er såpass irriterende og til tider vonde at jeg ønsker et svar. All hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Heckam.

Du antyder at dette kanskje kan ha noe med trening og spesielt styrketrening å gjøre, og jeg tror det er ganske sansynlig.

Mye av ryggens muskulatur er festet til ribbeina. Særlig hvis du har økt vektene litt raskt eller trent noe mye, kan det lett bli en irritasjonstilstand i disse festene og noen ganger kan det bli noen små brister i musklefibrene også.

Bedriv alternativ trening, dvs. trening som ikke provoserer det vonde området en periode og det vil sansynligvis gli over. I motsatt fall, bør du la legen se på deg.

Selv om jeg nå her av tekn. grunner undertegner "barnelege", er det som Idrettslege jeg svarer deg.

Godt Nytt År.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heckam.

Du antyder at dette kanskje kan ha noe med trening og spesielt styrketrening å gjøre, og jeg tror det er ganske sansynlig.

Mye av ryggens muskulatur er festet til ribbeina. Særlig hvis du har økt vektene litt raskt eller trent noe mye, kan det lett bli en irritasjonstilstand i disse festene og noen ganger kan det bli noen små brister i musklefibrene også.

Bedriv alternativ trening, dvs. trening som ikke provoserer det vonde området en periode og det vil sansynligvis gli over. I motsatt fall, bør du la legen se på deg.

Selv om jeg nå her av tekn. grunner undertegner "barnelege", er det som Idrettslege jeg svarer deg.

Godt Nytt År.

Takk for veiledning, og godt nyttår til deg også. Men jeg lurer fremdeles på en ting; Kan slike skader du nevner kjennes ved at jeg trykker på det skadede området?

Mvh Heckam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...