Gå til innhold

Hvorfor så stille fra Colombia?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har lagt merke til at det er veldig stille fra Colombia for tiden. Hos Adopsjonsforum står det at det så langt i år har kommet kun 1 barn derfra. Tar det så lang tid å komme igang etter rettsferien? Eller er det noe annet som forsinker ting? Når man leser på Adopsjonsforums sider om Colombia har jeg inntrykk av at det er veldig mange som venter på tildeling - ventetiden må da gå opp?

Ventetiden synes veldig lang nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136968-hvorfor-s%C3%A5-stille-fra-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ventetiden har gått opp i Colombia. Det blir sagt at en må vente et år fra papirene blir sendt.

Det er også ferie i Colombia fra 20 desember til 15 januar.

Vi fikk beskjed om å oppdatere papirene den 21 januar. Den 25 januar fikk AF et barn til oss. De oversetter alle papirer før vi får vite noe. Vi fikk vite om barnet den 5. februar. Vi skal få vår jente 1. mars. Vi beregner å være hjemme 26. mars.

Så det tar alltid litt tid i begynnelsen av året.

I tillegg var det mange som fikk hentet før jul. Det betyr at det ikke var så mange som hadde fått reisebeskjed etter jul.

Det ble mye detaljer her, men håper du forstår hva jeg har sagt!

Det kommer nok en del tildelinger snart :-)

Hei Emma27!

Ja, det er svært stille fra Colombia for tiden. Tar vel kanskje sin tid før de kommer skikkelig igang etter ferien der. Blir sikkert et ras av godkjenninger, distrikt og tildelinger snart - forhåpentligvis!!

Jeg krysser fingrene at det for vår del kommer en TELEFON snart, for vi venter nemlig på selve tildelingen nå. I dag er det fire uker siden vi fikk distrikt (Cali). Det må vel skje noe snart, for nå begynner jeg virkelig å kjenne denne ventingen på kroppen....

Hei!

Ja vi venter og vi venter. Satt her om dagen og kikket på Colombialisten. Så der at fra distriktet var bestemt til tildelig av barn var ventetiden fra 1 - 6 måneder. Da blir det plutselig langt på sommeren før vi kan regne med å reise. Dette er litt av en prøvelse. Vi prøver å si til oss selv at den venter ikke forgjeves den som venter på noe godt. Det blir vel bra til slutt. Det er også et spørsmål ifm jobb og når de kan regne med at jeg blir borte. Det er jo ikke bare en selv som blir berørt.

Vi krysser fingrer og håper på en hektisk vår.

Klem fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...