anonymuse Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hei! Er det noen som kan si meg hvordan de har følt det har gått ved å gå til en Psykolog eller Psykiater? Har dere hatt gode eller dårlige erfaringer? I tilfelle: Hva har dere gjort i de tilfellene dere har følt det ikke har blitt noen bedring? Er i ferd med, om få uker, å snakke med min egen lege om dette, og hva han synes jeg bør prøve ut, og hvor lang periode. Har slitt i mange år ( ca.14-15 år ), uten at jeg før nå har begynt å få satt ting mer på plass. Er forøvrig en 30 år gammel mann som begynner å bli desperat! Som sagt: Hva gjør jeg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136997-hjelp-psykisk-bet-inkontinens-r%C3%A5dtips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest psykiskinco Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Har selv psykisk betinget inkontinens. Jeg slet med det alene i ti år før jeg klarte å kontakte lege.I mitt tilfelle visste jeg hele tiden at det var psykisk årsak til problemet. Jeg trodde jeg var gal som hadde det sånn. Jeg har fått god hjelp av psykolog, og ser mer sammenhengen i tingene nå, selv om jeg fortsatt er avhengig av bleier. For meg har det å få psykologhjelp vært udelt positivt. Du slipper å ligge på en benk som i vitsetegningene. Det er rett og slett et medmenneske å prate med som har større kunnskap enn de fleste om hvordan vi er skrudd sammen. Nå som du har fått vite at det har en psykisk årsak, vil jeg gi deg et lite råd sånn rent personlig. Ikke stress mer enn nødvendig med det. Ikke la det gå prestasjon i å klare deg uten bleier. Det er mye viktigere nå at du konsentrerer deg om å komme til bunns i sakene enn å holde deg tørr en dag for så å få et nytt uhell. Det er ikke så mye snakket om at inkontinens kan ha psykisk årsak, men det forekommer oftere enn det ser ut til. Det er bare et tabuområde. Jeg har kommet i kontakt med flere som har det sånn, og bortsett fra problemer med inkontinens, er de ulike som bare det. Du er deg, og det er du som lever ditt liv. En liten oppsummering, slapp av, ikke vær redd psykologer og la ikke bleiene stresse deg. Ting har det med å ordne seg. Du kan nå meg på [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136997-hjelp-psykisk-bet-inkontinens-r%C3%A5dtips/#findComment-856230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.