Gå til innhold

HAr det kommet jenter fra Korea siste halve året???

Anbefalte innlegg

Gjest bulgogi

Jeg jubler hver gang det kommer nyheter om tildelinger fra Korea, men siste halve året tror jeg ikke jeg har lest om tildeling av en eneste jente! Kan det tilfeldigvis være slik at alle som er aktive på DOL får gutter, eller er det en så enorm overvekt av gutter som tildeles fra Korea?

Fortsetter under...

Ja det har det! Twist, Papp og Carino fikk i allefall jenter. I tillegg vet jeg om en familie som ikke er aktive her.

Har sett på ssb.no at det er stort overtall av gutter hvert år. Hvorfor aner jeg ikke...

På meg virker det som om de fleste får gutt først.

Noen som vet hvorfor det er flere gutter enn jenter??

Ja det har det! Twist, Papp og Carino fikk i allefall jenter. I tillegg vet jeg om en familie som ikke er aktive her.

Har sett på ssb.no at det er stort overtall av gutter hvert år. Hvorfor aner jeg ikke...

Jeg har lest, at i Korea er det ekstremt viktig å kjenne til sitt opphav og sin slekt, dersom en er gutt/mann. For en jente/kvinne, betyr ikke dette noe. Derfor er det vanligst at jentene først og fremst går til innenlandsadopsjon. De vil ikke ha guttene. Det er akseptert at en jente ikke vet noe om sin slekt.

Av alle barnefødsler i Korea er forholdet jente/gutt ca 100/110. Så det er ikke det at det ikke fødes like mange jenter som gutter.

Litt rotete dette, men jeg håper du skjønner hva jeg mener...

Mvh

--- har et vennepar som fikk ei nyyyydelig jente rett før jul ! Og har også hørt om flere, men tror og det er flest gutter som er tildelt det siste halvåret ihvertfall.

Også Kimchi, som fikk tildeling samme dag som meg, fikk jente.

P.s. Kimchi, om du leser dette, har dere hentet????

Klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...