Gå til innhold

ikke alle tenker før de snakker

Anbefalte innlegg

Jeg møter stadigvekk på kommentarer som virker sårende. Som det at mangen forteller skrekk historier om bekjente som har adoptert. Jeg er fortsatt i "adopsjons svangerskapet" og ønsker helst å glede meg mer over det barnet jeg engang skal få enn å bekymre meg for det. En arbeidskollega fortalte meg nylig om et adoptibarn som feilte en masse og om det slitet det ble for foreldrene. Og jeg undrer meg over at folk tar seg sånn til rette i henhold til hva som er "lov" å si til meg som vordende mamma. Hadde det vært anderledes om jeg var gravid? Regner med at ingen da hadde fortalt om sine bekjente som fikk funksjonshemmede barn..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137174-ikke-alle-tenker-f%C3%B8r-de-snakker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

beauty1365380442

Heisann !!

Det e bare å prøve å ikke ta det inn over seg. Tenker bare at det er de som sier sånn som e litt uvitanes og "dum".

Nei, ikke bry deg og gjør som eg....le av dem....(ikke rett oppi øyan demmes kanskje, men litt sånn for deg sjøl:-)

Mange hilsninga kommer fra

Her er jeg ikke helt enig med deg.

Jeg tror absolutt at di som får høre de værste fødselshistoriene, er di som er så høygravide at neste stopp er fødestua.

For ikke og snakke om hvor galt det kan gå, og hvor dårlig akuratt _det_ sykehuset, vedkommende skal føde på er;o)

Ellers må jeg innrømme, at jeg ofte snakker før jeg tenker, men det er ikke vondt ment.

Men det hender kommentarene er litt vel ubetenksomme:o)

Klemmer fra meg

Jeg tror absolutt at di som får høre de værste fødselshistoriene, er di som er så høygravide at neste stopp er fødestua.

For ikke og snakke om hvor galt det kan gå, og hvor dårlig akuratt _det_ sykehuset, vedkommende skal føde på er;o)

Ellers må jeg innrømme, at jeg ofte snakker før jeg tenker, men det er ikke vondt ment.

Klemmer fra meg

Det kan jeg skrive under på! Har to egenfødte barn, og spesielt under første svangerskap fikk jeg servert de GRUUUUUSOMSTE historier om barn som døde i mors mage, om styrtfødsler, revning, styrtblødning, kriser og elendighet. For ikke å snakke om den lett hånlige, lett overbærende latteren mellom de som hadde født før, når de satt og fortalte om hvor JÆÆÆAVLIG det var, og jeg kunne *glede* meg.

Av en eller annen grunn er det bare sånn. Da jeg ble gravid med nr 2 fikk jeg høre at siden svangerskapene var så tette måtte jeg regne med at nr. 2 kunne komme MYYYYE før termin, gjerne opp i mot 3 mnd....

Folk er teite. Jeg har gitt opp å belære andre, man må bare rett og slett heve seg over det.

Gjest alive&kicking

Ikke bry deg om slike folk. Skjønner det er sårende men..Om det er noen trøst får jeg også servert massevis av skrekkhistorier og jeg har ikke adoptert, men har hatt to graviditeter. Folk har meninger om alt og til syvende og sist så er det jo slik at man finner ut av evt. problemer på egenhånd. Jeg har sagt i fra flere ganger om at jeg vil kjøre mitt eget løp uavhengig av andres meninger, råd og formaninger. Stol på deg selv og gi blaffen i besserwissere! Lykke til. Det går kjempebra. Bare vent og se.

Annonse

Gjest Tatjana

Klemmer fra meg

Du har helt rett, BMS! I mitt første svangerskap fikk jeg servert de verste, blodigste, mest opprivende historier fra fødestua. Andre og tredje gang fikk jeg masse statistikk om sjansene for ulike handikap, skader osv.

Det er noe med det å få barn, enten man adopterer eller går gravid, som får folk til å tro at de har rett til å bry seg og kommentere. Noen bare må skremme andre, liksom.

Min venninne sa det samme som deg da hun gikk gravid. Folk elsker å spre om seg med skrekkhistorier om forferdelige fødsler, avbrutte svangerskap, krybbedød osv. Så jeg tror ikke det gjelder spesielt adoptivforeldre. Men det er kanskje lettere for folk å være taktløse når det ikke er snakk om en "synlig" graviditet...

Å joda, du hadde nok fått en masse skrekkhistorier om grusomme fødsler som endte i hjerneskadde barn osv dersom du var gravid, også. Jeg fikk tutet ørene fulle om det av en kollega på jobben.

Ba henne til slutt holde kjeft da hun toppet det en måned før terminen min med en historie om ei dame som endte opp med å dø i barselseng.

Noen mennesker klarer rett og slett ikke å dy seg, de elsker å viderebringe dårlige nyheter og skrekkhistorier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...