Gå til innhold

Medisiner osv til Kina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Da vi reiste i desember hadde vi ikke så veldig mye med oss. En pakke paracet stikkpiller 125mg, en saltvanns nesespray, et par pakker GEM salt ( i tilfelle uttørring pga av diarrhé), og et thermometer.

Av legen fikk jeg også resept på Valergan, i tilfelle det ble søvnproblemer for barnet på flyet. Og jeg fikk en resept på antibiotika mot urinveisinfeksjon for meg selv, i tilefellle.

Vi fikk ikke bruk for noe av dette!

Jeg leverte "pakken" videre til noen venner som reiste litt etter vi kom hjem, og de fikk heller ikke bruk for det!

Ellers er tilgang på medisiner god, så vidt jeg kunne se i Kina, ihvertfall i Beijing!

Dere må ha en riktig god tur!

-hostesaft

-plaster

-termometer

-smertestillende/febernedsettende både til barn og voksne

-sovemedisin(det hadde ikke vi med,men jeg skulle gjerne hatt det.Jeg sov ikke ordentlig på flere døgn: Klarte ikke sove på flyet, sov heller ikke natten på hotellet da vi kom ned fordi jeg ventet på overlevering av barnet.Deretter var jeg neste natt også mye våken og bare tittet på det sovende vidunderet!Jeg burde ha fått meg litt søvn disse dagene.....)

-dentinox(kløestillende for tannkjøtt hvis barnet holder på å få tenner)

-gempulver(det hadde jeg bruk for)

-imodium(ved akutt diare)

-idoform(spiste mye av disse som balanserer magen)

-nesespray til barn og voksen

-klyster(noen barn får problemer med hard mage)

-kløestillende krem(en i vår gruppe hadde utslett som klødde og kremen foreldrene fikk i provinsen hjalp ikke.Men den norske kremen dempet kløingen så det ble til å leve med for barnet)

-lus og skabbmiddel(dette er det færre og færre som trenger tror jeg.)

Forhåpentligvis trenger man ikke noe av dette, men man vet jo aldri helt sikkert.Vår forening anbefalte å ta med noe for ethvert tilfelle og det viste seg at vi ihvertfall trengte noe av medisinene..

lykke til på reisen deres!!

vennlig hilsen

Gjest kinamamsen

Jeg har ingenting å tilføye når det gjelder medisiner. Jeg hadde med meg det samme som de andre stort sett. Jeg vil bare tipse om at det er lurt å kjøpe apotekets urinprøveglass og helle over f.eks. tran, shampoo, balsam, zalo etc, så slipper man å dra på så store flasker. Det blir nok bagasje allikevel; og så blir det bedre plass til det man skal shoppe!

Det meste er allerede ramset opp, men vi var veldig glade for å ha med norsk baby olje.

Vesla hadde veldig tørr hud. Hun ble helt myk i kroppen og øynene gled bakover når vi masserte den varme barnekroppen med babyolje, etter kveldsbadet og før pysjen. Det er en god måte for barnet å bli vant til nær kontakt på.

Ellers er det lurt å ha med såpebobler for å få barnet ditt til å smile og le, MAGISK!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...