Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi fikk brev i går fra region øst om at vi er godkjent som foreldre:) Hurra!

Lurer på hva vi må samle inn av dokumenter nå? Vi drar på vinterferie til over helgen, så det hadde jo vært greit å ha noe å "tygge" på i ferien.

Skal vi bestille legetime? Ny politiattest?

Hva med venneattester? Hvor mange trenger vi? Er det et skjema de skal fylle ut? Hadde vært fint å forberede de på det i løpet av ferien..

Adopsjonsforum skulle sende brav med disse opplysningene, men det får vi jo ikke før over helgen, da..

Nå er jeg kjempeglad for at vi har kommet et steg videre, men samtidig rastløs, for vi håper på å få papirene avgårde til Colombia i løpet av april. Det hadde vært supert:)

Ønsker alle en fin dag!

Klem fra Mamaya

Skrevet

Så hyggelig, da !

Søknaden vår ble endelig oversendt reg. Øst i går. Hvor lang var behandlingstiden deres ?

Skrevet

Så hyggelig, da !

Søknaden vår ble endelig oversendt reg. Øst i går. Hvor lang var behandlingstiden deres ?

Takk!

Det gikk ganske fort for oss! Det er ganske nøyaktig 2 mnd siden sosialrapporten ble underskrevet, og da har det jo vært både juleferie og omorganiseringer i løpet av denne perioden..

Lykke til!

Mamaya

Mattias1365380379
Skrevet

Gratulerer med godkjenningen!

Håper papirinnsamlingen går unna i en fei, og at dere får avgårde papirene snart.

Klem fra

Skrevet

Gratulerer!

Om jeg husker riktig så skal det vel være ny politiattest (engelsk) og ny legeattest...er litt usikker her nå...

Skrevet

Gratulerer med godkjenning, det var jo raskt ekspedert!

Hvilke attester og dokumenter som er nødvendig, varierer noe avhengig av land.

Regner med at følgende er felles for alle: Original vielsesattest, fødselsattest (den varianten med foreldres navn) og vandelsattest. Da har dere noe å starte med...

Bestill legetime også.

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med godkjenning, det var jo raskt ekspedert!

Hvilke attester og dokumenter som er nødvendig, varierer noe avhengig av land.

Regner med at følgende er felles for alle: Original vielsesattest, fødselsattest (den varianten med foreldres navn) og vandelsattest. Da har dere noe å starte med...

Bestill legetime også.

Lykke til!

Glemte å si at attestene må være datert ETTER godkjenning slik at f.eks. om dere har vandelsattester som ikke er så gamle, må disse skaffes på nytt likevel..

Mattias1365380379
Skrevet

Hei!

Ser at du har fått flere svar her, men tenkte jeg bare skulle gjøre deg oppmerksom på at politiattestene MÅ være på spansk. Helseattesten kommer på eget skjema du får fra AF (det var det i fjor iallfall), men du kan jo bestille legetime osv selv om du ikke har skjemaet.

Du må også bestille ny vielsesattest og evt ligningsattest. (disse oversetter AF)

Alle papirer må være datert etter godkjenning fra BUFA.

Det er sikkert mer du kan gjøre også, men dette var det jeg kom på i farten.

God papirinnsamling (-:

Klem fra

mariaa1365380624
Skrevet

Heisann!!

Gratulerer så masse med godkjenningen!!! Herlig å få det brevet, ikke sant!!! Håper at resten av adopsjonen ikke blir for langdryg!!! Koooos dere på ferien!!!

Skrevet

Gratulerer med godkjenningen :o)))

Vi fikk også brev i går, om at Region øst har bedt BUFA om lov til å gå inn i vår første adopsjonsak..... Så de er da iallefall i gang med oss også.

Skrevet

Gratulerer med godkjenningen!!

Lykke til med papirinnsamlingen!!!

Vennlig hilsen

Skrevet

Takk for tipsene. Nå er legetime og politiattester (på spansk) bestilt!

Legen min var opptatt langt frem, men jeg fikk ringetime neste uke. Håper jeg får overtalt ham til å ta det innimellom (veldig grei lege :) )

Skrevet

Takk for tipsene. Nå er legetime og politiattester (på spansk) bestilt!

Legen min var opptatt langt frem, men jeg fikk ringetime neste uke. Håper jeg får overtalt ham til å ta det innimellom (veldig grei lege :) )

Hei, hei :-)

Gratulerer med ett skritt videre!! Tenkte bare jeg skulle gi deg ett tips om å ta blodprøvene så fort som mulig. En trenger vanligvis ikke å ha time for det, og det tar rundt en uke etter de er tatt før resultatene kommer. Disse må legen ha når han skal skrive attestene deres.

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...