Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får nok jeg et barn som er under året, men det er jo mange som får barn som er eldre enn et år.

Hvordan fungerer reglene for kontantstøtte da?

For man kan jo ikke få permisjonspenger og kontantstøtte samtidig.

Men hva om man ikke har jobb å ta perm. fra(hjemmeværende), kan man da motta kontantstøtte fra barnet kommer til landet(selvsagt dersom det er over 1 år)? Eller MÅ man la det gå an viss tid?

Om man ikke mottar permisjonspenger, må jo det si at man da kan få kontantstøtten.

Skrevet

Du kan ikke få kontantstøtte før måneden etter at du ikke lenger får adopsjonspenger. Dersom du mottar engangsstønad får du heller ikke kontantstøtte før månenden etter at adopsjonspengene tidligst kunne vært avsluttet. Mener det er etter 39 uker. Dette gjelder selvom barnet er over ett år.

Skrevet

Hei, jeg var i din situasjon. Generelt skal man ikke motta kontantstøtte før den perioden man kunne ha fått adopsjonspenger på 100 % er over. Dette gjelder også hvis man ikke har rett på adopsjonspenger. Men trygdekontoret kan bruke skjønn.

Jeg søkte om kontantstøtte iht ovennevnte, men fikk bevilget kontantstøtte fra måneden etter lillegutt fylte ett år - selv om jeg ikke hadde tjent opp retten til adopsjonspenger. Supert trygdekontor!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...