Gjest - nøytral og fortvilet i dag og Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Min sønn har denne diagnosen som kan minne om adhd. Han er urolig, voldsom og ukritisk i væremåte mot andre barn - i samfunnet. Hjemme er han som barn flest. Nå står jeg fortvilet fordi skolen spør og gir masse negative hendelser i løpet av dagen/uken. Vi har bedt om tilbakemeldinger også. Men nå begynner jeg å gå tom for ideer. Vi gjenkaller hva som skjer og han tegner og forteller og lover at dette ikke skal gjenta seg etc. Hva kan vi gjøre - mer enn vi gjør? Straffe ham hvordan?? 0 Siter
spor1365380431 Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Hei! Forstår godt din fortvilelse, det høres ut som om alt ansvar er overlatt til dere. Be om hjelp,- veiledning og konkrete råd i forhold til situasjoner som oppstår. PPT og/eller Bup bør være sentrale her. Be også om informasjon om diagnose, hva er kriteriene for denne diagnosen og hvordan begrunnes denne i din sønns situajson. Dette er det viktig å vite noe om også når dere skal jobbe med det som er vanskelig. Dersom du er i tvil om diagnosen er riktig kan du be om en ny vurdering, dette har dere da rett til å få hos annen fagperson/instans. 0 Siter
Lady 2004 Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Hei Bare lurer på sånn helt konkret hva dere sliter med!!! Har dere mistanke om at han har adhd? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.