Gå til innhold

Tisser i senga innimellom


Gjest filiokus

Anbefalte innlegg

Gjest filiokus

Sønnen min har vært tørr siden i sommer, men det hender innimellom at han tisser på seg når han sover. Andre ganger våkner han og går på do selv, men sånn et par ganger i mnd. går det galt. Er dette helt vanlig? (Han fyller fire år i april) Dessuten går han stadig og småskvetter i buksa, så vi må skifte klær ganske ofte. Noe vi kan gjøre for å få ham til å gå på do før det er forsent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til filiokus

Den situasjonen du beskriver er helt normalt for barn i den alderen.Det som kan være viktig er at han venner seg til gode dovaner.Med det mener jeg at han skal gå på do minst 4 ganger pr. dag.Han kan også minnes på at han skal bruke god tid når han er på do.Når han sitter på toalettet kan det være lurt med en skammel under føttene slik at han ikke blir sittende å dingle med bena,da er det ofta vanskelig å slappe av.Videre er det lurt å ikke gi drikke rett før leggetid.

Han er såpass liten at jeg vil tro at dette retter på seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...