Gå til innhold

lactosefritt melkepulver?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får kjøpt mengder av melkepulver i Kina. Og guiden kan i noen tilfeller også hjelpe til med å skaffe det pulveret som barnehjemmet bruker og barna er vant med.

Ta heller med norsk grøt med melk som skal blandes med vann.

Da får barnet melk nok. Det er ikke gitt at alle Asiatere skal være alergiske...

Som vår guide sa til oss: "Det er bare vi normenn som hvet at asiatere ikke tåler melk.. de hvet det ikke selv!"

Lykke til

Jeg hadde med Prosobee til vår lille jente når vi var i Kina. Brukte ikke det da, men ga det bort til noen som trengte det.

Det viser seg at hun var intolerant overfor laktose allikevel.

Jeg er ikke enig i som Hilla sier å bare gi melk/grøt med melk fra Norge. Men du ser det fort på avføringen om de tåler det. Den er grønn og lukter vondt.

Bruk det du får i Kina. Det er det de er vant til.

Jeg har nå en gutt fra Vietnam og en jente fra Kina -ingen av dem er særlig god på laktose. Vi får Prosobee på blå resept.

hilsen

Gjest sofie32+1

Vi hadde med prosobee til Kina og det er vi veldig glad for!

Vi fikk beskjed om hvilket melkepulver vesla vår hadde fått og ga det. Hun hadde forstoppelse og mye magesmerter så vi gikk over til prosobee og alt ble bedre. Vi mistenker at hun ikke hadde tålt melkepulveret særlig godt, men at hun hadde fått det alikevel. Hun fortsatte å få prosobee noen måneder hjemme før vi sakte inførte melkeprodukter som yoghurt, ost og til slutt søtmelk.

Hilsen

Du får kjøpt mengder av melkepulver i Kina. Og guiden kan i noen tilfeller også hjelpe til med å skaffe det pulveret som barnehjemmet bruker og barna er vant med.

Ta heller med norsk grøt med melk som skal blandes med vann.

Da får barnet melk nok. Det er ikke gitt at alle Asiatere skal være alergiske...

Som vår guide sa til oss: "Det er bare vi normenn som hvet at asiatere ikke tåler melk.. de hvet det ikke selv!"

Lykke til

Jeg er ikke enig. Det du sier om "at de ikke vet" er greitt nok i et samfunn hvor melk utgjør en forsvinnende liten andel av normalt kosthold. Og de fleste asiatere tåler laktose innenfor ammeperioden.

Anbefaler på det sterkeste at du tar med grøt u/melk (f.eks. risgrøt) og prosobee el. tilsvarende. Fyll opp med det barnet er vant med der nede, men det er greitt å ha noe i tilfelle barnet kommer "først". Vi fikk vår kinaprinsesse en time etter ankomst!

Og vår minstemann er veldig sensitiv - og kan ikke ha de minste laktose før han får magesmerter, luft og diare.

Annonse

Det heter Proso Bee og kan kjøpes på apoteket. (Dyrt! Tror det kostet 149,- pr. boks)

Vi trengte heldigvis ikke bruke det for alle jentene i vår gruppe tålte "vanlig" melkeerstatning.

I "min tid" (nå hørtes jeg gammel ut, nå, men det er jo faktisk lenge soden mine var flaskebarn!) kjøpte vi AL 110 som laktosefritt melkepulver. Sunes å huske at vi en tid måtte bestille det på forhånd.

For en boks eller to i forb. m. hentereisen,er det jo ikke noe problem økonomisk, men for dere som må bruke det over tid pga laktoseintoleranse: husk muligheten for 1/2 særfradrag! (Skrev noe om det under innlegget om sensitiv hud)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...