Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en nydelig sønn for snart 4 mnd siden. Med det samme vi kom hjem fra sykehuset kom angsten "kastet" på meg. Har aldri tidligere hatt hverken angst eller depresjon, så dette var uventet. Gikk rundt med hvilepuls på 120, vondt i magen, uro og stress i hele kroppen. Følgelig gikk melkeproduksjonen min helt i stå, og ammingen skar seg etter 14 dager. Jeg ammer delvis fortsatt, og det er dette som sliter mest på meg. Jeg ønsker så veldig å amme sønnen min, men melkeproduksjonen er veldig lav. Jeg pumper en del, han suger en del, men det hjelper ikke. Tror selv det skyldes alt adrenalinet jeg går med hele tiden. Må nevne at jordmor avfeide at jeg hadde fødselsdepresjon, for jeg virket for oppegående. Det er da vel grader av dette? Det jeg lurer på er som følger: Hva slags medikament gis ved fødselsdepresjon? Hvor lenge står man på dette? Virker det hemmende eller fremmende på melkeproduksjonen? Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138125-f%C3%B8dselsdepresjon-og-lite-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke til

Jeg tror ikke man automatisk gir medikamenter ved fødselsdepresjon. Du bør prøve å få time hos noen du kan snakke med, slik at du kan finne årsaken bak angsten.

Og snakk med ammehjelpen om hvordan du skal få opp produksjonen igjen. Begge deler kan du ta opp med helsesøster på helsestasjonen du hører til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...