Gå til innhold

Colombia

Anbefalte innlegg

Gjest søkere

Hei!

Leste på adoptionscentrum i Sverige at det skal komme nye retningslinjer/kriterier fra ICBF. Noen som vet om dette også gjelder Norge (det gjør det jo sikkert)? Og om de er kommet? Tro om det gjelder alder på søkere? Gjelder det også regler ift. de private barnehjemmene? Feks. hvor lang frist de biologiske mødrene har forå bestemme seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138178-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest joda, slik er det nok..

Ja, det gjør det.Rutinene endres sentralt i Colombia, og vil derved ha betydning for alle colombiaadoptanter.

Det er vanskelig å uttale seg om saken her, siden jeg sitter på noe tilnærmet "tredje og fjerde- hånds" informasjon. Men i alle fall skal mødre ha lenger tid til å bestemme seg for om de ønsker å adoptere bort barna (6 mnd. mener jeg å huske), Colombia ønsker å legge tilrette for at de selv kan ta seg av barna, satser på økt grad av innenlandsadopsjon (noe som visstnok har økt den siste tiden).

Du synes å ha funnet mer informasjon om saken. Kanskje du kan legge ut linken til siden. Vil sikkert være av interesse for mange colombiasøkere..

Lykke til i prosessen og med det kommende barnet!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138178-colombia/#findComment-865005
Del på andre sider

Gjest søkere

Ja, det gjør det.Rutinene endres sentralt i Colombia, og vil derved ha betydning for alle colombiaadoptanter.

Det er vanskelig å uttale seg om saken her, siden jeg sitter på noe tilnærmet "tredje og fjerde- hånds" informasjon. Men i alle fall skal mødre ha lenger tid til å bestemme seg for om de ønsker å adoptere bort barna (6 mnd. mener jeg å huske), Colombia ønsker å legge tilrette for at de selv kan ta seg av barna, satser på økt grad av innenlandsadopsjon (noe som visstnok har økt den siste tiden).

Du synes å ha funnet mer informasjon om saken. Kanskje du kan legge ut linken til siden. Vil sikkert være av interesse for mange colombiasøkere..

Lykke til i prosessen og med det kommende barnet!!

Hei!

Har ikke eksakt link nå, men se under www.adoptera.nu i en diskusjon om Colombia/Kina. Spørsmålet har dessuten vært tatt opp på www.adoptionscentrum.se sine sider. Se under AC svarar og søk i spørsmålene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138178-colombia/#findComment-865553
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...