Gå til innhold

ammete til barn


Gjest fluensaen

Anbefalte innlegg

Gjest fluensaen

Jeg gir jenta mi på 4 uker ca 100 ml amme-te med tilsammen to barneskjeer maltextrakt per dag,idet hun har slitt mageknip av forskjellig slag.

Dette ser ut til å hjelpe til en viss grad.

Derfor lurer jeg på om dette kan være dumt?

Er det greit for et så lite barn å drikke så masse amme-te?

Gir jeg for mye av enten te,maltextrakt eller begge deler?

Det går aldri mer enn maximum 4 timer mellom hvert måltid,vanligvis mer rundt 1-3 timer,selv om hun får te på flaske innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ville vel ha gitt henne noe mindre. Jeg lærte, av homeopaten, at små barn kan godt få litt te, men da måtte man trekke den halvparten av tiden som for voksen og gi bare i små mengder.

Hvis du ammer og drikker teen, går den i melken din og da trenger ikke den lille så mye te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære fluensaen. Om jeg har fått den rette informasjonen er ditt barn rundt 4 uker. Hun drikker da antagelig ca 700-900 ml melk i døgnet. Det høres mye ut med 100 ml te. Teen kan bli rundt 10 % av hennes inntak per døgn. Det er ingen sikker oppskrift på styrke og mengde eller effekt. Ved bruk av fenikkel te anbefales kun noen teskjeer per måltid. Dette kan du også diskutere i forumet med homøpaten. Hvorfor får hun maltekstrakt? Det er vanligvis kun nødvendig å gi ved hård avføring når barnet får morsmelkserstatning. For mye av dette kan også gi mageknip. Dette skulle ikke være nødvendig å gi når hun kun får morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville vel ha gitt henne noe mindre. Jeg lærte, av homeopaten, at små barn kan godt få litt te, men da måtte man trekke den halvparten av tiden som for voksen og gi bare i små mengder.

Hvis du ammer og drikker teen, går den i melken din og da trenger ikke den lille så mye te.

Jeg har hatt god erfaring med Minifom mot mageknip for datteren min. Det er helt ufarlig å prøve. Du får det på apoteket, og bruksanvisning følger med. Si at det er til et spedbarn så du får flytende, ikke voksen-tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det er maltekstrakten hun får mageknip av. Man anbefaler ikke mer enn 1-2 teskjeer pr døgn, får de mere kan de få mageknip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også prøvd ammete, men hos oss virker det som om sukkervann er det som hjelper aller best ved mageknip.

En strøken spiseskje sukker til 100 ml kokt vann. Gi bare littegrann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fluensaen

Hun hadde mye mageknip før vi begynte med maltextrakt,og nesten ingenting nå,så det ser ut til å hjelper:)

Sukkervann og minifom er prøvd.Sukkervann fungerte bare til en viss grad (noen ganger,og bare 5 minutter av gangen),og minifom ble hun forferdelig mye verre av! (kan hende det var en tilfeldighet,men hun ble iallefall ikke bedre:)

Ser ut som te med maltextrakt fungerer rimelig bra..har prøvd å kutte ned på maltextraktet og teen,sånn at vi holder oss til 40 ml m. 1 teskje maltextrakt per døgn..mindre ser ikke ut til å hjelpe noe særlig.

Jeg var bare redd for ev. forgiftninger som følge av for mye ammete,men hun ser jo ut til å ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...