Gå til innhold

Mamta

indiamamma1365380520

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NOC er et såkalt "No Objection Certificate" som CARA (myndighetenes overordnede organ for internasjonal adopsjon i India) må utstede for hvert enkelt barn som skal adopteres internasjonalt fra India. I praksis vil det si at CARA gjennomgår alle barnets/ barnehjemmets og den aktuelle søkerfamiliens dokumenter for å påse at alt er iorden.

Dette skjer etter at dere har fått en konkret tildeling og "akksept" - dokumentene fra dere er sendt organisasjonen i India. Deretter kan selve rettsprosessen i India settes igang.

Hilsener

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138364-mamta/#findComment-866001
Del på andre sider

NOC er et såkalt "No Objection Certificate" som CARA (myndighetenes overordnede organ for internasjonal adopsjon i India) må utstede for hvert enkelt barn som skal adopteres internasjonalt fra India. I praksis vil det si at CARA gjennomgår alle barnets/ barnehjemmets og den aktuelle søkerfamiliens dokumenter for å påse at alt er iorden.

Dette skjer etter at dere har fått en konkret tildeling og "akksept" - dokumentene fra dere er sendt organisasjonen i India. Deretter kan selve rettsprosessen i India settes igang.

Hilsener

Har vært inne på CARA sine sider og må innrømme at jeg ikke forstår alt der.

Det står rammset om land, navn og fnr. på barn, navn på barnehjem osv.

Er det slik å forstå at disse nevnte barna er tildelt de nevnte landene og skal nå opp i retten for endelig adopsjon ?? Eller har jeg misforstått totalt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138364-mamta/#findComment-866177
Del på andre sider

Har vært inne på CARA sine sider og må innrømme at jeg ikke forstår alt der.

Det står rammset om land, navn og fnr. på barn, navn på barnehjem osv.

Er det slik å forstå at disse nevnte barna er tildelt de nevnte landene og skal nå opp i retten for endelig adopsjon ?? Eller har jeg misforstått totalt??

På listen for aktuelle NOC - cases, står det listet opp:

Landet hvor barnet er tildelt et konkret søkerpar; navn på barnet, samt fødselsdato og kjønn; indisk og utenlandsk organisasjon; foruten dato for utstedelse av NOC.

Det er riktig at når NOC er utstedt, settes rettsprosessen igang for det aktuelle barnet. Man blir gitt en høringsdato i den indiske familieretten på det stedet hvor barnet er plassert på barnehjem/ i fosterhjem.

Mange av de barna som står på listen for Januar er etter alt å dømme ferdige i retten og kommer om kort tid hjem til sin Forever Family. Hvor raskt etter NOC barnet kommer hjem til sin nye familie, avhenger av hvor raskt organisasjonen i India får meldt opp sine adopsjonssaker og dessuten hvor effektivt rettssystemet i den aktuelle delstaten fungerer. For Pune og Mumbai går det for tiden relativt raskt i alle ledd, har jeg inntrykk av.

Hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138364-mamta/#findComment-866327
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...