Gå til innhold

Må jeg spise mye - og litt om kvalme.


Gjest gravid ammer

Anbefalte innlegg

Gjest gravid ammer

Vet ikke helt om dette er rett forum, men jeg fikk ikke noe svar på de andre stedene jeg søkte.

Jeg er gravid med termin i august-01 samtidig som jeg ammer et barn på 12 måneder.

Lurte på om jeg må spise ekstra, evnt. hva jeg må spise/få i meg slik at dette ikke skal slite for mye på kroppen min.

I tillegg tenkte jeg at jeg skulle spørre om dette: Er jeg ekstra kvalm nå fordi jeg ammer? Synes kvalmen er verre å takle denne gangen, men det kan bero på at jeg ikke bare har meg selv å tenke på denne gangen.

Alle råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei. Både graviditet og amming øker kaloriforbruket, og du må derfor spise mer for å dekke det økte kaloribehovet. Økningen i kalrobehov er avhengig av hvor mye melk du produserer. Spis så mye at du unngår å være sulten og prøv å spise mest mulig næringsrik mat. Når det gjelder kvalmen, bør du stille det spørsmålet i forum for almennmedisin og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...