Gå til innhold

trening etter keisersnitt/til idrettslegen


Gjest lubbe

Anbefalte innlegg

Hei og Godt Nytt år!

Det er nå 4 mnd siden jeg tok keisersnitt(langsgående snitt)og føler at jeg har lyst å begynne trening.

Men hva kan jeg starte med?

Jeg har ikke trenet noe spesielt på mange år og er i elendig form.

Kan jeg med tanke på keisersnittet for 4 mnd siden nå begynne å trene på trimsykkel?

Hva annet?

Jeg er 34 år. Litt lubben etter at jeg sluttet å røyke.

Kan jeg ta mageøvelser?

Hva med treningsstudio?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Kjære lubbe

Det er helt klart at du kan begynne å trene på trimsykkel. Du kan starte med styrketrening også -- og gjerne mageøvelser. Men du må, siden du ikke har trent på en stund begynne litt forsiktig. Start med 2 ggr/uke, og så kan du øke på. Tren slik at du ikke blir helt utslitt i starten. Du har god tid til å øke treningsdosene.

Start f eks. med 20 min på trimsykkel med ganske lett belastning etterfulgt av litt mage og ryggøvelser + stryketrening for overkropp om du får til det (f.eks i treningsstudio). Fortsett med det i noen uker, og så kan du øke på når du føler at dette er "alt for lett". men øk langsomt!

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...