Gå til innhold

Gruer oss til våren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest what the...

Jeg har ikke det problemet her hjemme, men har båt. Ser at noen av båteierne setter vindmøller eller liknende på taket av båten for å holde måkene vekke. Litt vanskelig på ett hus men...

Bare ett forslag.

Mvh

Hadde sikkert sett veldig komisk ut tror jeg.Hele boligfeltet med vindmøller på taket *fnis*.

Men takk for tipset:o)

Ja kattene får gjennomgå her ja.Barna våre også,de styrter ned i hue på dem.

Har selv blitt angrepet av desse krekene....

Ikke minst blitt skutt på av dem også, traff gjorde de også, og jeg med bunad:(

Er det ikke lenger skuddpremie på dem da? slik som det var med kråkene og råtter? vet det var slik før men nå vet ikke jeg!!!

Hvis man henger opp et kadaver så får man flere måker!

De er "sørgende" måkene.

Tenk deg for et hyyylekor det blir da!

neida, de skyr kadaveret.

men det er ikke et pent syn etter hvert. men da plaffes bare enda en ondskapsfull måke ned og henger opp et ferskt kadaver.

ikke noe en vil ha i stueveggen kanskje. men det funker, i hvertfall en liten stund.

Gjest what the...

Har selv blitt angrepet av desse krekene....

Ikke minst blitt skutt på av dem også, traff gjorde de også, og jeg med bunad:(

Er det ikke lenger skuddpremie på dem da? slik som det var med kråkene og råtter? vet det var slik før men nå vet ikke jeg!!!

Hadde vi bodd på landet så hadde vi "plaffa" ned hele dritten.Men jeg tror ikke vi skal begynne å skyte i et boligfelt fullt av små barn.

Gjest what the...

neida, de skyr kadaveret.

men det er ikke et pent syn etter hvert. men da plaffes bare enda en ondskapsfull måke ned og henger opp et ferskt kadaver.

ikke noe en vil ha i stueveggen kanskje. men det funker, i hvertfall en liten stund.

Har ei bok om fugler der det står at de er sånn.Men har du prøvd det og det funka så funker det vel:o)

Men hvordan reagerer barna på det da tro?

Annonse

Har ei bok om fugler der det står at de er sånn.Men har du prøvd det og det funka så funker det vel:o)

Men hvordan reagerer barna på det da tro?

vokset opp på en gård der broren min, faren min og naboen skjøt måker med jevne mellomrom. det funker en tid, to-tre måker må til, men så er de immune resten av sesongen.

da vi var barn reagerte vi ikke på slike kadaver annet enn at de luktet vondt etter en stund. og da ble de tatt ned. aldri likt måker, så for oss gjorde det ingenting at de ble drept.

Hvor mange ganger på en sesong måtte han frem med børsa da?

Problemet var alltid størst om våren, og det holdt som regel med et par ganger hvert år.

Men det er sikkert ulikt fra sted til sted - avhengig av hva årsaken er til at måkene oppholder seg i området.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...