Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Faren min er akkurat nå innlagt på RH og til operasjon.

En stor og omfattende operasjon , som er ekstra alvorlig siden han er bløder.

Men etter 2 år i sykehusseng , er denne operasjonen nødvendig for ham.

Jeg har en bror på 13 år og min mor er mye syk , så han håper vel å få kommet seg på bena igjen for å prøve å hjelpe til..

Min mor er med ham , men jeg føler meg maktesløs her jeg sitter , og tenker at jeg burde vært der selv nå!

Min mor er ikke så sterk selv , og hun gråt på telefonen i stad....

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her , men tankene svirrer og jeg er redd .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138738-akkurat-n%C3%A5-er-jeg-livredd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da! Sånt er ikke noe koselig! Krysser alle lemmer jeg har og sender deg masse varme tanker!

Klem fra

Tusen takk Skjermtrollet!

Godt å sitte her å få tankene på noe annet.

Etterpå skal jeg ta med meg ungene på en luftetur..

Ikke noe jeg kan gjøre herfra allikevel!

Gjest Skjermtrollet

Tusen takk Skjermtrollet!

Godt å sitte her å få tankene på noe annet.

Etterpå skal jeg ta med meg ungene på en luftetur..

Ikke noe jeg kan gjøre herfra allikevel!

Nei, desverre er det sånn det er! Det beste er vel å få tiden til å gå.. Selv om man ikke helt klarer fokusere på andre ting.

Annonse

Nei , han er Jehovas Vitne.

Men han har tatt en medisin noen uker nå som har økt blodprosenten ganske mye...

har hørt at legene overfører blod dersom det vil redde pasientens liv uansett tro. men det er vel individuelt fra lege til lege.

har en i familien også som er et vitne. vet ikke helt hva jeg skal mene om den menigheten. samholdet er jo bra, så lenge en er innefor den gode sirkel. men ellers..... vet ikke jeg. hadde nok valgt å ha henne utenfor om jeg kunne velge...

Gjest lillebøll

Tusen takk!

Joda han er JV , men har tatt en medisin som har økt blodprosenten en del i alle fall...

Bløder og JV høres ut som en dårlig kombinasjon! :-o

Stell litt fint med deg selv og barna i dag. Som du sier er det jo ikke så mye annet du kan gjøre.

har hørt at legene overfører blod dersom det vil redde pasientens liv uansett tro. men det er vel individuelt fra lege til lege.

har en i familien også som er et vitne. vet ikke helt hva jeg skal mene om den menigheten. samholdet er jo bra, så lenge en er innefor den gode sirkel. men ellers..... vet ikke jeg. hadde nok valgt å ha henne utenfor om jeg kunne velge...

Ja det er veldig individuelt .

Forrige gang fikk han en så stor blødning at han gikk i koma ( 2.1) , og da gav legen ordre om blodoverføring på eget ansvar.

Faren min gjorde ingenting med saken , han var glad han overlevde den gangen....

Annonse

Ja det er veldig individuelt .

Forrige gang fikk han en så stor blødning at han gikk i koma ( 2.1) , og da gav legen ordre om blodoverføring på eget ansvar.

Faren min gjorde ingenting med saken , han var glad han overlevde den gangen....

dersom han ikke reagerte på det første gangen, så vil nok legene gjøre det samme en gang til. slikt står i journaler, dersom ikke din far har bedt om å få det strøket.

er du også med i JV? spør fordi jeg har skjønt det slik at dersom en først har spist eller fått blodoverføring, så er det for sent. personen har blitt uren. eller er det forskjell på om en gir tillatelse eller blir "lurt".

Huff - så forferdelig. Jeg unner deg absolutt ikke denne redselen.

Jeg håper det går bra, og det gjør det sikkert.

(Jeg har selvsagt noen tanker rundt det med å kunne nekte å få blodoverføring, men skjønner at vi må prøve å respektere hverandres valg.)

Takk skal du ha Gyda!

dersom han ikke reagerte på det første gangen, så vil nok legene gjøre det samme en gang til. slikt står i journaler, dersom ikke din far har bedt om å få det strøket.

er du også med i JV? spør fordi jeg har skjønt det slik at dersom en først har spist eller fått blodoverføring, så er det for sent. personen har blitt uren. eller er det forskjell på om en gir tillatelse eller blir "lurt".

Det var på et annet sykehus , så jeg vet ikke...

Jeg gikk ut av JV for 8 år siden ;o)

Hvis en får blodoverføring mot egen vilje , så er en selv uskyldig , hvis du skjønner!?

Hvis en får blodoverføring mot egen vilje , så er en selv uskyldig , hvis du skjønner!?

Kanskje lurt å informere ansvarlig lege om akkurat det?

Så kan han jo i grunnen gjøre akkurat som han mener er best, straks pasienten er bevistløs av anestesien?

skjønner.

håper det går bra med faren din!

i dag har de jo egne rensemaskiner som gjør mye av blodoverføringen unødvendig. eget blod blir sugd opp, renset og sendt tilbake til eieren. det vet du sikkert fra før. og disse er ganske effektive.

Kanskje lurt å informere ansvarlig lege om akkurat det?

Så kan han jo i grunnen gjøre akkurat som han mener er best, straks pasienten er bevistløs av anestesien?

Jeg har allerede ( i dag ) prøvd å få snakket med denne legen , men han var opptatt.

Skal ringe etter 14:000 , fikk jeg beskjed om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...