Gå til innhold

For raskt på hytta?

Anbefalte innlegg

Gjest er litt usikker

Vi henter barnet vårt to uker før påske. Vi har tenkt på at vi har lyst til å være på hytta i påsken slik vi pleier, langt fra byens stress og jag.

Men er det for tidlig etter hentereisen? Bør vi være hjemme mye lenger først, til barnet har roet seg ned? Hvor lang tid bør vi være hjemme før vi reiser og overnatter et annet sted?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138994-for-raskt-p%C3%A5-hytta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer hjem 31.03 og har av ulike årsaker bestemt oss for å ikke reise til fjells. Mulig at vi istedenfor reiser til mine foreldre, hvor det er kort vei til fjellet.

Sist overnattet vi på nytt sted 6 dager etter at vi kom hjem. Er ikke redd for å gjøre det samme nå. Tror det viktigste er at vi er sammen som familie, ikke hvor vi er sammen.

Det som faktisk kan hindre oss er forkjølelse, sist var vi nemlig sylte forkjøla alle sammen da vi kom hjem :-))

Det finnes sikkert ikke noe entydig svar på dette. Det kommer helt an på hvor fort dere kommer i gjenge etter at dere kommer hjem.

Vi har hentet to barn i Kina. Begge ganger har vi vært temmelig utkjørt da vi kom hjem (selv om turene var helt topp!). Begge gangene ble jeg syk samme dag vi kom hjem. Siste gangen var hele familien sylte forkjølet. Begge ganger tok det en uke før vi følte at vi nærmet oss et slags nullpunkt der vi begynte å få hodet over vann igjen. Første gangen sov vi lite fordi lillegullet våknet hver time i løpet av natten og gråt. Andre gangen handlet det om å få en tobarnsfamilie til å fungere.

For vår del ga det ro rundt det hele at vi ikke skulle noe sted på en god stund etter at vi kom hjem. Vi fikk hentet oss inn igjen, korrigert jetlag, og fikk satt i gang med å finne en bra rytme i hverdagen.

Jeg tror det er lurt at dere ikke henger dere for mye opp i at dere skal dra på hytta. Se heller an hvordan situasjonen er når dere kommer hjem, og velg ut fra dette. Ikke gap over mer enn dere og barnet har godt av.

twist(tidl.)

Hei!

Dette er det ikke noe fasitsvar på. Tror jeg ville hatt planene åpne, det kommer helt an på hvordan dere føler det går etter 2 uker hjemme.

For meg høres dette noe tidlig ut og dra på hyttetur. Vi har nå 2 barn fra Korea, de var 4,5 mnd. og 6 mnd. da de kom til oss. Med førstemann som vi hentet i mars, ventet vi helt til sommeren før vi overnattet andre steder. Selv om de er små, er de veldig nysgjerrige og merker at de ser seg mye rundt på alt det nye. Syns det har vært viktig og la dem bli trygge i sengene sine. Og i huset forøvrig, før vi er flere dager på enda et annet sted.

En annen ting er at etter 2 uker har vi ikke vært helt i "rytme" enda.

Men som sagt, dere må følge magefølelsen, dette er nok veldig indiviuelt.

Lykke til med adopsjonen og reisen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...