Gå til innhold

Glemte kid nummeret på regninga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrev du noe i betalingsinformasjonsfeltet? Pengene er nok ikke tapt, de ser jo hvem betalingen kommer fra. Du kan evt ringe og si fra i morgen om ditt lille uhell.

I min nettbank er ikke denne tabben mulig for man må enten skrive noe i det feltet oppe til venstre eller kid-nr.

Sannsyligvis vil det kun bety at betalingen din registrers litt senere fordi den ikke leses maskinelt. Når det har gått noen dager kan du jo ringe de som skal ha betalingen din og spørre om de har registrert den. Hvis ikke kan du bare fakse dem en kopi av kvitteringen så finner de den helt sikkert. Du har jo betalt inn til en bestemt konto, så beløpet forsvinner ikke :-)

Pappa Bjørn

Jeg har tabbet meg ut 2 ganger ved bruk av nettbank, og begge gangene har det ordnet seg. En gang slo jeg feil KID, og det hele ble stoppet av seg selv da BBS ikke kunne finne sammenheng mellom KID og avsender/beløp. En annen gang hadde jeg tatt feil kontonummer fra menyen, så husleie september havnet hos kiropraktoren. De ringte meg og lurte på om ikke de bare skulle betale husleien min siden jeg hadde tatt feil i girobunken.*L* Greit med gode kundeforhold.

Annonse

Gjest Lonkil

Ta det med ro...

Kid-nr er bare som en ekstra sikkerhet. Gjør det mye lettere å spore opp pengene om de mot formodning ikke kommer frem til mottakeren. (dette skjer utrolig sjeldent). En kan også spore opp betalinger ved å bruke navnet på mottakeren, navnet på avsenderen etc. men kid forenkler vanligvis.

Du taper ingenting så lenge du brukte riktig kontonummer. Risikabelt blir det først hvis du _både_ glemmer KIDen _og_ taster feil kontonummer, da er du avhengig av at pengene kommer til en som vil samarbeide med deg :-|

Hadde det vært din egen husleie, hadde du bare fått et litt større gebyr siden transaksjonen ikke har KID. Men siden du skal betale en regning som ikke er skrevet ut på ditt navn, bør du ringe dem og si fra hvilken leilighet det gjelder.

Gjest Geddo

Jeg har tabbet meg ut 2 ganger ved bruk av nettbank, og begge gangene har det ordnet seg. En gang slo jeg feil KID, og det hele ble stoppet av seg selv da BBS ikke kunne finne sammenheng mellom KID og avsender/beløp. En annen gang hadde jeg tatt feil kontonummer fra menyen, så husleie september havnet hos kiropraktoren. De ringte meg og lurte på om ikke de bare skulle betale husleien min siden jeg hadde tatt feil i girobunken.*L* Greit med gode kundeforhold.

Hehe ja det er greit med gode kundeforhold slik du sier.

Ringte til dem dag og fikk ordnet opp heldigvis..

jaja nå husker jeg det til neste gang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...