Gå til innhold

En uke mindre ferie om du røyker...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

6

• morsan

4

• fresja

3

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har en enda bedre ide:

Hva med å lage en slags tablett eller sprøyte som gjør at hver gang man tar en røyk så må man brekke seg eller får noen voldsomme utslett eller noe sånn

Da _måtte_ jo folk ha sluttet

;)

Ja, det er vel nettopp det som er problemet med røyking, man merker ikke plagene med en gang. Det er lett å skyve fra seg muligheten for diverse sykdommer og kreft når det ligger langt fram i tid. Hvis man hadde fått voldsom hoste og smerter i lungene straks man tok et drag hadde det neppe vært mange røykere.

Gjest gå i deg selv?

Jeg tok en røyk ved 9-kaffen. Var uten unntak tilbake før ikke-røykerene. I lunsjen spiste jeg raskt,tok en røyk og kom opp i god tid før ikke-røykerene. Det samme ved 2-kaffen.

Min oppfatning er at ikke-røykeren stadig finner unnskyldninger til å slå av en prat ved heisen, kontoret, kopiereingsmaskinen og på pauserommet.

Etter at jeg sluttet å røyke ser jeg dette tydelig.

Kanskje du også burde

Ja jeg røyker (hadde vel ikke hatt røyke pauser utenom... eller jo en gang i tiden hadde jeg det å;))

Klart det er generelt, men da har ikke dere "overvåket" mine arbplasser, for der er dette faktisk tilfelle... ofte har ikke ikkerøykerene kommet inn fra tovl pausene før ti-fem på et!

Eller på sjøen er det de fleste som røyker, de som ikke sjør det begynner på igjen eller røyker "bare" på sjøen. og får man brekkvakta, kan du vel egentlig GLEMME røyk i den arbeidsøkten!!!

Det kan jo tenkes at de som har lunsj nesten en time for lenge, faktisk ikke har lønn for det. Skal jeg til kommunesemteret i lønspausen, stempler jeg meg ut. De som har annen tidsregistrering, gjør det vel på sin måte.

Du ville sikkert også reagert når du så meg komme på jobb kl. 10., men jeg får jo ikke lønn for de timene jeg ligger og sover.

Annonse

Gjest blærekatarr

På jobben vår har vi en ikke-røyker som hver morgen kl. 9, (når vi andre går ut og tar oss en røyk) går og setter seg på dassen og passer på å forpeste lufta der inne sånn at selv vi innrøkte med dårlig luktesans ikke klarer å gå dit inn før etter to-tre timer.

Hun kunne gjerne tatt seg både tre og fire uker ekstra for min del.

Det kan jo tenkes at de som har lunsj nesten en time for lenge, faktisk ikke har lønn for det. Skal jeg til kommunesemteret i lønspausen, stempler jeg meg ut. De som har annen tidsregistrering, gjør det vel på sin måte.

Du ville sikkert også reagert når du så meg komme på jobb kl. 10., men jeg får jo ikke lønn for de timene jeg ligger og sover.

Det er som oftes ikke såå mye flexitid på fabrikker...

Der er det komando!!!

Eller iallefall de plassene jeg har jobbet!

Man stempler inn kl 0700. har IKKE betalt matpause og stempler ut kl 15.42.... de tolv minuttene brukes til å spare inn til matpauser!!!

Skal du noe må du gjøre det på en halv time!

Gjest Lonkil

jeg er lærerstudent og er overasket over hvor få som røyker. Studerer i trondheim, vi er 30 i klassen og bare 2-3 røyker. Sånn var det ikke før. ser at røykeloven og alt det der fungerer!

glad og fornøyd !

Rent statistisk er lærere enn unntak relatert røyking. Generelt sett er det færre røykere desto høyere utdannelse man har. Lærere har høy utdannelse og røyker i et skremmende stort antall.

(Husker ikke kilder, så anse dette som påstander)

Gjest lærerstudent med stil

Rent statistisk er lærere enn unntak relatert røyking. Generelt sett er det færre røykere desto høyere utdannelse man har. Lærere har høy utdannelse og røyker i et skremmende stort antall.

(Husker ikke kilder, så anse dette som påstander)

det var før, de gamle lærerne, men dem byttes ut nå, så da blir det andre boller!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...