Gjest grønne øyne Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Hei. Jeg lurte på hva de ligger i ordet midlertidig uføre? Beandleren min, psykiateren min, mener jeg bør uføretrygdes. Jeg er bare 21 år. Men sliter mye , med mange innleggelser, grunnet spiseforstyrrelse, angst, tilbakevenende depresjon, og bipolar 2 lidelse. Har vært syk siden jeg var 17 år gammel. Men så hørte jeg om noe som het midlertidig uføre. Kan jeg feks bli mindlertidig ung uføre i feks 3-4 år? Takknemlig for svar. Mvh grønne øyne 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Hoved regelen er at man må gjennom et attføringsopplegg FØR man bli uføretrygdet. Attføring får man ikke før man er 26 år. Middlertidig uføretrygd får man for en kort periode av gangen (3 år hvis jeg husker rett) Du finner endel informasjon på trygdeetaten sine nettsider. 0 Siter
tiliti Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Hoved regelen er at man må gjennom et attføringsopplegg FØR man bli uføretrygdet. Attføring får man ikke før man er 26 år. Middlertidig uføretrygd får man for en kort periode av gangen (3 år hvis jeg husker rett) Du finner endel informasjon på trygdeetaten sine nettsider. Man kan godt få attføring før man er 26, det er bare dersom man skal studere/gå skole at man skal skille seg særlig ut mht sykdom dersom man er under 26. http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=4745 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.